ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

"מחדל של רופא לא יביא להפסקת מנהג של דורות"

המוהל אליעזר שוחט מגיב לפסיקה השערורייתית של בית המשפט בקלן שבגרמניה • "האם בעקבות דימומים יפסיקו לנתח? אדרבה, מדובר בהליך בריאותי"

ברית מילה. צילום אילוסטרציה
ברית מילה. צילום אילוסטרציה



"לא בגלל מחדל של רופא נשים קץ למנהג שמלווה את העם היהודי דורות רבים". כך מגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אליעזר שוחט, מוהל ראשי במרכז רפואי תל השומר ובית חולים בילינסון, בעקבות הפסיקה של בית המשפט המחוזי בקלן שבגרמניה.

שופט בבית המשפט הגרמני קבע, כי טקס המילה מהווה התערבות לא ראויה בגופו ובריאותו של הילוד, וכי שלום הילד גובר על חופש הדת של ההורים. זאת, בעקבות מקרה של תינוק שהובהל לחדר המיון, לאחר שלא הפסיק לדמם גם לאחר שחלפו יומיים מניתוח המילה שעבר.

"הברית הנידונה בבית המשפט המחוזי בקלן נערכה על ידי רופא בקליניקה פרטית בגרמניה", אומר שוחט. "יומיים לאחר ההליך הופיע דימום, תופעה המעוררת תמיהה. אם חלילה התינוק מדמם ניתן לאבחן זאת בזמן הברית. נשאלת השאלה האם אין דימומים בניתוחים אחרים? האם עקב כך יפסיקו לנתח?"

עוד בנושא:
בית משפט גרמני: אסור לערוך ברית מילה לתינוק

שוחט קובע: "פסיקה כזו לא תגרום לנו להפסיק את מנהג המילה. בית המשפט הנכבד בקלן טען כי ברית המילה הינה בגדר חבלה גופנית בלתי הפיכה ובלתי חוקית. כאמור, במשך דורות רבים עורכים היהודים ברית מילה, גם המוסלמים. עד לתקופה האחרונה, בה החלו לקום מתנגדים לביצוע ברית, לא נטען שהיא בגדר חבלה גופנית.

"לראיה, כיום, במדינות מתקדמות בעולם עורכים ברית מילה לגברים מטעמים רפואיים".

לטענתו, אם הקהילות היהודיות יצטרכו להתמודד עם בשורה שכזו, ייאלצו התושבים לנדוד דרך מרוחקת כדי לבצע בריתות מילה לילדיהם. "זה מאוד רחוק מהמציאות", הוא מסכם.
קלן גרמניה ברית מילה בלינסון אליעזר שוחט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}