ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ירושלים להבות סביב לה • צפו במלחמה נגד האש

שריפות ענק פרצו באזור ירושלים: במעלה החמישה ובמבשרת • כ-40 צוותי כיבוי בסיוע מוטס השתלטו על האש • יעקב כהן, צלם 'בחדרי חרדים' היה שם וצילם בין הלהבות • צפו

שריפה במוצא. צילום: יעקב כהן
שריפה במוצא. צילום: יעקב כהן



שתי שריפות ענק פרצו בשעות האחרונות באזור ירושלים, במוצא ובמעלה החמישה.

כביש ירושלים תל אביב, סמוך לצומת מוצא, נסגר לתנועה לשני הכיוונים, זאת עקב עשן סמיך שעולה מהשריפה שפרצה במקום. פקקי ענק נוצרו בשני צידי הכביש.



הכבישים שנחסמו לתנועה עד כה הם: כביש 1 נחסם באזור מוצא לשני הכיוונים. מחלף הקסטל לכיוון הדסה נחסם לחלוטין. המשטרה מפנה את התנועה במחלף בן שמש לכיוון כביש 443, במחלף לטרון לכיוון כביש 3 ובמחלף שער הגיא לכביש 38. צומת גינות סחרוב וכביש 9 במנהרת הארזים נחסמו.

ממשטרת ירושלים נמסר כי כלי הרכב והאוטובוסים שהיו תקועים בכביש 1 בעיקבות סגירת הכביש מופנים חזרה לכוון י-ם או ת"א בהתאם לכיוון הנסיעה.

דובר אגף התנועה מסר כי כביש מספר 1 נפתח לאחר שהושגה שליטה חלקית על האש לתנועה לשני הכיוונים באופן מדורג.

עשרות צוותים פועלים כעת במקום לכיבוי האש, עד כה פונו התושבים במספר בתים במוצא וברחוב השושנה במבשרת ציון. כוחות ההצלה נערכים לפינוי תושבים נוספים במידת הצורך.

דליקה נוספת, פרצה כמעט במקביל, בקיבוץ מעלה החמישה, וצוותי כיבוי הוזעקו למקום, והם פועלים לכיבוי הלהבות. צוותי הכיבוי פועלים גם כאן במטרה למנוע מגע של האש עם בתי מגורים בסמוך לדליקה.

6 מטוסי כיבוי הוזעקו לסייע בכיבוי הדליקות, כ-40 צוותי כיבוי פועלים בשטח.

במקביל פונו דיירי בית המלון המקומי במעלה החמישה, מתרחצי הבריכה וחלק מתושבי הקיבוץ, והמשטרה נערכת לפינוי של תושבים נוספים במקרה הצורך.

האש החלה להתפשט לכיוון מבשרת ציון, ולמקום הוזעקו צוותי כיבוי נוספים מנתניה, חיפה וחדרה.

עד כה דווח על ארבעה נפגעים משאיפת עשן בשתי הדליקות.

מהמשטרה נמסר כי לפי שעה הושגה שליטה על האש.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, עושה את דרכו לחפ"ק המיוחד שהוקם בהר המנוחות. ממשטרת ירושלים נמסר: "לפני זמן קצר קיים מפקד המחוז הארכת מצב יחד עם גורמי כיבוי בעירית י-ם ובהם מפקד המחוז, והורה על המשך פעילותם של כלל הגורמים לכיבוי מהיר של השריפה".

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: "בהמשך לאירועי השריפה באיזור י-ם: בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א הועלתה רמת הכוננות במרחב י-ם לרמת כוננות ג', שהיא הגבוהה ביותר. צוותי אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א מאבטחים את פעולות הכיבוי ותושבי האיזור במקום בשלב זה לא אותרו נפגעים בשריפות למעט טיפול בכ-3 נפגעים קל משאיפת עשן בתחילת האירוע, שטופלו על ידי צוותי מד"א ולא נזקקו להמשך טיפול.

"בשל החום הכבד ועל מנת לסייע למאות הנהגים התקועים בפקקים בכביש מס' 1, עוברים חובשי מד"א רכובים על אופנועים בין הרכבים התקועים בפקקים ומחלקים לנוסעים בקבוקי מים, על מנת שלא יתייבשו ועל מנת לוודא שאין צורך בסיוע רפואי נוסף".

מ'איחוד הצלה' נמסר כי עשרות חובשים משתתפים כעת באבטחת כוחות הכיבוי הגדולים בסיוע מטוסי כיבוי שפועלים בשעה זו בשריפת הענק שפרצה בכניסה לעיר ירושלים. הכוחות ערוכים ומוכנים לתת מענה לכל מקרה רפואי במידת הצורך - כמו כן: הועלתה רמת הכוננות של 'איחוד הצלה' באיזור ירושלים והסביבה - הכוננים הונחו להיות קשובים למכשירי המירס וכן לוודא כי תיקי הציוד הרפואי מאובזרים היטב.

דובר אגף התנועה מסר: "הוזנקו לציר 12 ניידות מתנ"א ו-24 אופנועי סיירת של אגף התנועה, המזרימים את התנועה לצירים חלופיים, בדגש על כביש 443 וכביש 38. הציר פנוי מרכבים ואלה שננטשו נגררו על מנת לשמור ציר פתוח לכוחות חירום והצלה. מבקשים מהציבור להימנע מהגעה לאזור".

לפני זמן קצר עדכן השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הפעולות הנעשות באזור לכיבוי השריפה. הוא אף הודיע לראש הממשלה על כך שכל מטוסי טייסת הכיבוי לוקחים חלק מרכזי בכיבוי השריפה.

היום (ג) סמוך לשעה 13:00, פרצה שריפה בואדי ליפתא, סמוך לכניסה לירושלים ונשמעו כמה פיצוצים.

ככל הנראה, נגרם נזק לקרוואנים סמוכים.

ירושלים אפופה עשן וריח שריפה.

צילומים: שמואל בן ישי, חדשות 24

























צילומים יעקב כהן





































שריפה מוצא מעלה החמישה כיבוי כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד