ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

ניצחון לאחים המוסלמים: מוחמד מורסי - נשיא מצרים

לאחר מערכת בחירות סוערת ולקול תרועות למעלה ממיליון תומכים בכיכר תחריר, הוכרז נציג האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, כנשיא מצרים • סיקור מיוחד

בחירות במצרים. צילום:פלאש 90
בחירות במצרים. צילום:פלאש 90

נשיא חדש למצרים: מוחמד מורסי, מועמד האחים המוסלמים, הוכרז כנשיאה הבא של מדינת הנילוס.

שנה וחצי חלפו מאז הודח נשיא מצרים חוסני מובארק על ידי ההמונים, לפני שבוע צעדו מיליוני מצרים לקלפיות במטרה לבחור את הנשיא הבא, כאשר הקרב מתנהל בין שני המועמדים המייצגים את שני הפלגים המרכזיים במדינה: מוחמד מורסי, נציג 'האחים המוסלמים' ומי שעשוי להצעיד את מצרים לכיוונים איסלמיים קיצוניים, או אחמד שפיק החילוני, שכיהן כראש ממשלה תחת מובארק ונחשב לאיש השלטון הישן.

לפי הפרסומים שזרמו במהלך השבוע היה המאבק צמוד מאוד, על שבריר האחוז. תוצאה זו עשויה לגרום ככל הנראה למפסיד להכריז כי תוצאות הבחירות זויפו, זאת מאחר ותלונות על זיוף של קלפיות שלמות התקבלו בועדת הבחירות המצרית.

האחים המוסלמים כבר הכריזו על נצחונם בימים האחרונים, טרם פרסום התוצאות הרשמיות, והודיעו כבר - באיתות ברור לחונטה הצבאית השולטת כרגע - כי הם 'יודעים' שמועמדם זכה, וכל תוצאה אחרת משמעה זיוף הבחירות, והיא תגרום להם להפיכה נוספת במדינה.

ה'אחים' גם רוגזים על החלטת החונטה הצבאית לקיים את הוראתו של בית המשפט החוקתי במדינה ולפזר את הבית התחתון של הפרלמנט, ש'נכבש' בבחירות האחרונות על ידי אנשיהם.

היום (א) הודיעה ועדת הבחירות במדינה כי תכריז רשמית את זהותו של המנצח בבחירות. כבר משעות הבוקר המוקדמות התכנסו רבבות משני המחנות במקומות רבים ברחבי מצרים, ובעיקר בכיכר תחריר, בציפייה דרוכה לרגע ההכרזה.

מעסיקים רבים שחררו את עובדיהם מוקדם בכדי שיוכלו לצפות בהכרזה הדרמטית.

לאחר המתנה מורטת עצבים, הודיענ ועדת הבחירות על המנצח בבחירות - מוחמד מורסי, נציג האחים המוסלמים, הוא הנשיא.

עם פרסום התוצאות פרצו חגיגות ענק בכיכר תחריר, בהם משתתפים לפי הערכות מיליון איש, תחת אבטחה צבאית כבדה.
מצרים האחים המוסלמים בחירות שפיק מוחמד מורסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}