י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

גורם צבאי: החמאס לא שולט • רקטות יורטו מעל אשקלון

גורם צבאי בכיר אומר: החמאס לא מסוגל לאכוף הפסקת אש • 5 רקטות יורטו אמש מעל אשקלון • אזרח נפצע בינוני מפגיעת טיל • חיל האוויר חיסל חוליות מחבלים

כיפת ברזל. צילום: משהב"ט
כיפת ברזל. צילום: משהב"ט

גורם צבאי בכיר התייחס הבוקר (א') להמשך ירי הטילים מעזה לישראל, והסביר כי החמאס אינו מסוגל לאכוף הפסקת אש בעזה.

"לא בטוח שהחמאס יכול לאכוף את מרותו על הארגונים השונים כדי שתפסק הלחימה ברצועת עזה", אמר הגורם והוסיף כי יתכן והחמאס אינו מעוניין בשלב הזה להגביל את טווח הירי מכיוון שלדעתו זה מאפשר מצב שישראל לא תגיב בחומרה יתרה.

23 רקטות נורו במהלך השבת על יישובי הדרום. חמש מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אחת מהרקטות שנורתה בשעות האחרונות פגעה בבית ספר בשדרות. בהתפוצצות איש לא נפגע איך נזק נגרם למבנה.

גבר כבן 50 נפתע בינוני מפגיעת רקטת קסאם, במפעל במועצה האזורית שער הנגב.

איילת קידר דוברת בית החולים ברזילי מסרה עם צאת השבת, כי הנפגע מרסיס שחדר לצווארו בשדרות מטופל במצב יציב לחלוטין ובהכרה מלאה. וכי הוא עבר סדרת בדיקות והדמיה ממוחשבת ואושפז להשגחה והחלטה לגבי המשך הטיפול בו.

סוללות מערכת "כיפת ברזל", המוצבות בדרום הארץ, ירטו עד כה 8 רקטות שנורו לעבר ריכוזים עירוניים.

פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה להימצא במרחק של עד 15 שניות מהמרחבים המוגנים. בעקבות הוראה זו נסגר לרוחצים חוף זיקים.

בליל שבת הותקפו מהאוויר שלושה בסיסי טרור בצפון ובדרום רצועת עזה ואתמול נפגעו שתי חוליות שעסקו בהכנות לביצוע ירי תלול מסלול לעבר ישראל. בכל התקיפות זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. כאמור, אתמול הותקפו שתי חוליות שיגור ששיגרו רקטות לעבר שטח מדינת ישראל - הראשונה זוהתה ונפגעה לפני כניסת השבת במרכז רצועת עזה, בשעה שעסקה בהכנות לשיגור ירי תלול-מסלול. חוליית מחבלים נוספת הותקפה לאחר ששיגרה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון מצפון הרצועה. גם חולייה זאת נפגעה.

מקורות פלסטינים בעזה דיווחו על חמישה פלסטינים שנהרגו בסוף השבוע, וכ-25 נפצעו. בכך מגיע מניין ההרוגים ברצועה מאז החל סבב ההסלמה הנוכחי ל-16.

בכיר חמאס אימן טה מסר בשיחת טלפון עם כתב "אלקדס", כי "הושג הסכם חדש להשבת השקט לרצועת עזה". טה הבהיר, כי להסכם זה, שהושג בתיווך מצרי, אין מועד מוגדר, אולם הוא יתבצע בהדרגה והוא כולל הפסקת אש בין שני הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב במהלך השבת, עם שר הביטחון אהוד ברק, עם הרמטכ"ל בני גנץ ועם גורמי ביטחון אחרים. ראש הממשלה הנחה להמשיך ולפעול בעצמה כדי לשמור על ביטחון תושבי הדרום.

השר להגנת העורף מתן וילנאי ביקר בשדרות ובשער הנגב, ואמר כי ישראל אינה יכולה לשתוק נוכח האירועים האחרונים: "חמאס הוא האחראי לכל האירועים בעוטף עזה. נמשיך לפעול ביד קשה נגד הטרוריסטים המנסים להסלים את המצב", דברי השר וילנאי.
עזה גראד קסאם דרום חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}