ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

כוחו של ה'קול החרדי' • הפנים החרדיות של הרפובליקנים

השפעתו של ה'קול היהודי' בבחירות בארה"ב ידועה, אך במפלגה הרפובליקנית בונים על ה'קול החרדי' • והשבוע: שני מינויים מפתיעים של צעירים חסידיים לתפקידים במפלגה

רינגל וגישטטנער
רינגל וגישטטנער

הררי מילים נשפכו על השפעתו של הקול היהודי בבחירות לנשיאות ארה"ב, אין ספק - הפוליטיקה האמריקנית עוברת דרך השטיבלאך. לא פלא אם כן, שפוליטיקאים שהודיעו על כוונתם להתמודד למשרה בסנאט או לכל תפקיד בכיר אחר, מצטיידים מבעוד מועד בקבלני קולות חרדים.

שני מינויים כאלה קרו השבוע: שני צעירים חסידיים מונו לתפקידי מפתח בלשכותיהם של פוליטיקאים בכירים, כאשר המאפיין המשותף בשני המקרים הוא הקשרים שמחזיקים אותם חסידים בחצרות האדמורי"ם והגישה לכלי התקשורת החרדים בארה"ב.

המינוי הראשון נעשה על ידי הסנטור הרפובליקני דוד סטורביין שמינה את פיני רינגל כיועץ לענייני חרדים. רינגל שימש בעבר כדוברו ויועצו של חבר מועצת העיר ניו יורק שמחה פלדר, ובתקופה זו רכש קשרי ידידות קרובים עם חצרות האדמורי"ם וראשי מוסדות החינוך בבורו פארק.

עם זאת, עוררה הבחירה ברינגל הפתעה בקרב העסקנים, שכן סטורביין מתמודד על כיסא בסנאט מול שמחה פלדר אותו שירת רינגל בנאמנות 5 שנים. בעבר ניסה רינגל עצמו להתמודד על כיסאו של פלדר שהתפנה, אך נוצח על ידי העסקן דוד גרינפלד.

המינוי השני הוא מינויו של היחצ"ן והעיתונאי יוסי גיששטטנער לתפקיד מתאם בין הציבור החרדי למפלגה הרפובליקנית. גישטטנער בן ה-27 מתגורר במונסי, הוא למד בצעירותו בויז'ניץ מונסי, ומגדיר את עצמו 'תלמיד מובהק' של הווינער רב.

לדבריו, הגיע הזמן שהציבור החרדי יבין שצריך 'להחליף את הדיסקט', היות והדמוקרטים אינם מספקים תשובה לענייניו הבוערים של הציבור החרדי.
חרדים רפובליקנית יחסי ציבור גשטטנר עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}