כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

אושרה העמותה החדשה ל'יתד' • מגזין 'קטיפה' יבוטל?

רשם העמותות אישר את העמותה החדשה בראשות הרב גליק, שתחליף את הישנה הנמצאת בתהליך מחיקה • בישיבת מחלקת השיווק עם הבעלים החדש עלה לדיון עתידו של 'קטיפה'

שמעון גליק. צילום: יעקב כהן
שמעון גליק. צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן



מעל לפני השטח מי שאחז הבוקר את חינמון יום ג' של 'יתד נאמן', העיתון החרדי המדובר ביותר בתקופה האחרונה, לא יכול היה להתעלם מהעובדה שהעיתון משדר 'עסקים כרגיל' ושינוי מהותי עדיין אין.

לפני כשעה הסתיימה ישיבה בת שלוש שעות שכינס הנגיד שמעון גליק, בעל העמותה המחודשת של העיתון, עם מחלקת השיווק. במהלך הפגישה דנו המשתתפים בנושאים הכלכליים הנוגעים להפעלתו של העיתון. בין השאר עלתה סוגיית שבועון הנשים החדש (השייך לעיתון אך נפרד ממנו מבחינת אפשרות רכישה) קטיפה. בשעתו התעורר הצורך במגזין כרומו מהסוג הזה כדי לתת מענה לשבועונים, המותקפים על ידי העיתון. הנגיד גליק אמור להחליט האם יש טעם בהמשך הפעלתו של הגליון, שהפקתו כרוכה בעלויות משמעותיות מעבר לעלותו של שבועון הנשים הקודם מבית 'יתד'.

"עם כל הכבוד למהלך האידיאולוגי ולמה שהניע אותו, יש פה גם עסק שצריך לנהל מבחינה כלכלית", אמר לי אחד מבכירי המובילים את המהפך.

בתקופה הקרובה לא יחושו הקוראים בהבדלים כלשהם מבחינת תכנים, הבוקר אף המשיכו המתקפות על השבועונים ועל האינטרנט. המגמה הכללית היא לשמור על רגיעה ועל משהו הדומה לסטטוס קוו, בכדי שלא לעורר לחצים מיותרים על העובדים שעדיין נותרו במערכת, ואשר חלקם נאמנים לאלו שפוטרו או לאלה הקשורים אליהם רעיונית.

גם אם התוכנית הראשונית הייתה לפטר כמה וכמה עובדים, כוונה זו נגנזה בשלב הזה, הגם שאם יהיה צורך בה היא תופעל, והמכתבים, שכבר הוכנו, ישוגרו ליעדם.

בית צילום: בית
בית


אושרה העמותה החדשה

בנוסף, רשם העמותות אישר הבוקר (ג) את העמותה החדשה, ובימים הקרובים היא תירשם כחוק באופן מסודר. העמותה הקודמת, 'יתדות תשמ"ו', תאגיד מספר 580104743 שהוקם ב-2 ל-6 בשנת 1986 נמצא בהליך של מחיקה. יו"ר העמותה החדש יהיה כמובן הנגיד גליק.

מתי תעבור הרוח החדשה הנושבת במערכת העיתון אל נבחרי הציבור, שנמנעו במהלך החודשים האחרונים מלהעניק ראיונות לשבועונים ולאתרי האינטרנט? לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית, ונראה שיש צורך להתאזר באורך רוח עד שהשינויים יחלחלו לשטח עצמו.

יחד עם זאת, אחד ממובילי המהלך מזכיר לי כי בפגישתו של ח"כ משה גפני עם קבוצת חרדים עובדים באלעד עלתה השאלה הנ"ל, כשהשואל התייחס לשבועון משפחה. גפני השיב ואמר כי מדובר בהחלטה של רגע מצידו לאחר ימים של מתקפה קשה על העיתון, אך אם עיתונאי של משפחה ירצה לראיין אותו הוא ישמח. בלשכתו של גפני לא אישרו או הכחישו את המידע.
יתד נאמן שמעון גליק קטיפה חינמון משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}