ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

יהוד: עשרות חרדים נעצרו בהפגנת קברים

25 מפגינים נעצרו ועוכבו לחקירה באתר חפירות ביהוד • 'אתרא קדישא': "יש במקום קברים, והעבודות חודשו" • ה'אגודה': "בדקנו את המקום לפני שנה וחצי, אין שם קברים"

בהפגנה נגד חילול קברים. צילום: ארכיון
בהפגנה נגד חילול קברים. צילום: ארכיון

40 מפגינים חרדים הגיעו היום (ב) לאתר חפירות ארכיאולוגיות ביהוד.

משטרת מסובים שהוזעקה למקום, בעקבות תלונות על הפרת הסדר, עצרה ועיכבה 25 מהמפגינים, שהגיעו במטרה להפסיק את החפירות המתנהלות במקום, לקראת בניה בשטח.

המשטרה מאשימה את החשודים בהפרת סדר, תקיפת שוטרים והתפרעות - במהלכה גם יידו אבנים.

בירור קצר מעלה תמונה הממחישה מאבק דומה למאבקים אחרים המתנהלים במתחמי חפירות ברחבי הארץ - תוצאה של יריבות בין שני ארגונים, 'אתרא קדישא' ו'האגודה למניעת חילולי קברים'.

ב'האגודה למניעת חילולי קברים' טוענים, כי בשטח ביהוד לא מתבצעות חפירות. "לפני שנה וחצי בדקנו את החפירות ביהוד", אומר גורם בארגון. "גילנו שאין שם קברים. כנראה המפגינים תכננו לנסוע להפגין בקבר חבקוק בצפון, אך שם הופסקו העבודות לפני מספר ימים. ומכיוון שכך נסעו ליהוד".

ב'אתרא קדישא' טוענים, כי במקום ישנם קברים, וכי איתרו אותם והפסיקו את העבודות. "בימים האחרונים החלו לעבוד פעם נוספת", אומרים בארגון ומוסיפים: "המפגינים פועלים לפי הוראת הגר"ד שמידל, וכל זמן שהוא לא מקבל הוראה מנשיאי הארגון להפסיק את ההפגנות במקום ספציפי - הדבר לא ייפסק. אם יש לארגונים אחרים היתרים מרבנים שעומדים בראשם לחפור ביהוד - שיפרסמו אותם".
הפגנה אתרא קדישא יהוד קבר חבקוק מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד