אור ירוק בקמפיין חדש: עושים סוף לנהיגה בחוף!
רשות הטבע והגנים ועמותת אור ירוק חשפו היום את מימדי תופעת הנהיגה בחופים. מנכ"ל אור ירוק: "על כל גורמי האכיפה לחבור ביחד לאכיפה מרתיעה ולהחזיר את חופי הים למתרחצים"
במסיבת עיתונאים שקיימו היום רשות הטבע והגנים ועמותת "אור ירוק" בבית העיתונאים בת"א נחשפו מימדי תופעת הנהיגה בחופי הים בניגוד לחוק, נתוני האכיפה הגלויה והסמויה שמפעילים פקחי רשות הטבע והגנים והושק הקמפיין : "עושים סוף לנהיגה בחוף".
מהנתונים שהוצגו עולה כי מתוך כ-200 ק"מ חוף בישראל, כ- 80% חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את השוהים בחוף. במסגרת מעבר להילוך גבוה במלחמה להפסקת התופעה, הוצגו שיטות אכיפה לא מתפשרות כנגד מפרי החוק הנתמכות בקמפיין הסברה בשטח, באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק": יש להחרים את רכביהם של העבריינים. סקר "אור ירוק" מלמד כי שני שליש מהציבור סבורים כי יש להחיל את חוק החרמת הרכבים גם על נהיגה בחופי הים.
התופעה המסוכנת, של נהיגה פרועה בטרקטורונים, אופנועים ורכבי שטח בחופי היום התרחבה למימדים מדאיגים. על כל גורמי האכיפה לחבור ביחד לאכיפה מרתיעה ולהחזיר את חופי הים למתרחצים".
הקמפיין יעלה לאוויר החל מהיום, פתיחת הקיץ במטרה לנצל את הרוח הגבית שמעניק הציבור הרחב לאוכפי החוק במלחמה בתופעת הנהיגה בחוף. הקמפיין יכלול תשדירי רדיו במהלך כל חודש יוני, שילוט בחופים וחלוקת חומרי הסברה למתרחצים בחוף. עלות הקמפיין היא כ-120 אלף שקלים והוא יימשך לכל אורך חודש יוני (ברדיו) והקיץ. במקביל תימשך האכיפה הבלתי מתפשרת כנגד נהגים שנוהגים בחוף, בסיוע משטרת ישראל ואגף התנועה, מג"ב, השיטור הימי, מועצות מקומיות, פקחי המשרד להגנת הסביבה ומתנדבי "אור ירוק".
אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה של רשות הטבע והגנים: "החוק לאיסור הנהיגה בחוף קיים כבר 15 שנים, אך עד לתיקון שהועבר לפני שנה הוא בקושי נאכף. התיקון לחוק אפשר לנו להקים את יחידת "חופמי", שכל ייעודה הוא אכיפת החוק והשמירה על הסביבה החופית. עם התיקון לחוק החלטנו לשנות את הטון, שהרי אחרי 15 שנים של הסברה ושילוט ברור כי כל נהג כבר מכיר את האיסור. בשנה שעברה ניתנו כמעט 1500 ברירות משפט לנהגים שנהגו או חנו במרחק של פחות ממאה מטרים מקו המים, כאשר במהלך חודשי הקיץ אנו מוציאים לפועל עשרות מבצעי אכיפה בשיתוף גורמים משטרתיים ולעיתים רבות בסיוע מהאוויר של מטוס הרשות או מסוק משטרתי.
התיקון לחוק מאפשר לנו לתעד את העבירות מרחוק ולשלוח דו"ח על סמך צילום, ובהתאם לכך ציידנו את הפקחים במצלמות ארוכות טווח אשר מסוגלות אפילו לצלם מספרי רכב מהמטוס. ראוי שכל מי שמחליט שהוא חייב לנהוג בחוף ידע שמרבית הסיכויים הם שקנס בגובה 500-1000 שקל עושה דרכו אליו בדואר. השנה התקציב לאכיפת החוק הוגדל מ-150 אלש"ח ל-400 אלש"ח ולמרות שהעונה החמה רק החלה כבר חולקו יותר מ-420 דו"חות במספר מבצעי אכיפה גדולים שערכנו לכל אורך חופי ישראל. אנחנו משוכנעים שעם כל שבוע שיעבור נראה פחות רכבים בחוף, לרווחת הטבע וכלל הציבור".
שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הנהיגה בחוף היא תופעה שמסיבה נזק עצום לטבע הרגיש בסביבה החופית ולכל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו של ישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה שכן מדובר בקבוצה של כמה מאות נהגים שעדיין לא הפנימה את האיסור, וכוונתנו היא להגיע לכולם באמצעי הסברה מחד ואכיפה קפדנית מאידך".
מהנתונים שהוצגו עולה כי מתוך כ-200 ק"מ חוף בישראל, כ- 80% חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את השוהים בחוף. במסגרת מעבר להילוך גבוה במלחמה להפסקת התופעה, הוצגו שיטות אכיפה לא מתפשרות כנגד מפרי החוק הנתמכות בקמפיין הסברה בשטח, באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק": יש להחרים את רכביהם של העבריינים. סקר "אור ירוק" מלמד כי שני שליש מהציבור סבורים כי יש להחיל את חוק החרמת הרכבים גם על נהיגה בחופי הים.
התופעה המסוכנת, של נהיגה פרועה בטרקטורונים, אופנועים ורכבי שטח בחופי היום התרחבה למימדים מדאיגים. על כל גורמי האכיפה לחבור ביחד לאכיפה מרתיעה ולהחזיר את חופי הים למתרחצים".
הקמפיין יעלה לאוויר החל מהיום, פתיחת הקיץ במטרה לנצל את הרוח הגבית שמעניק הציבור הרחב לאוכפי החוק במלחמה בתופעת הנהיגה בחוף. הקמפיין יכלול תשדירי רדיו במהלך כל חודש יוני, שילוט בחופים וחלוקת חומרי הסברה למתרחצים בחוף. עלות הקמפיין היא כ-120 אלף שקלים והוא יימשך לכל אורך חודש יוני (ברדיו) והקיץ. במקביל תימשך האכיפה הבלתי מתפשרת כנגד נהגים שנוהגים בחוף, בסיוע משטרת ישראל ואגף התנועה, מג"ב, השיטור הימי, מועצות מקומיות, פקחי המשרד להגנת הסביבה ומתנדבי "אור ירוק".
אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה של רשות הטבע והגנים: "החוק לאיסור הנהיגה בחוף קיים כבר 15 שנים, אך עד לתיקון שהועבר לפני שנה הוא בקושי נאכף. התיקון לחוק אפשר לנו להקים את יחידת "חופמי", שכל ייעודה הוא אכיפת החוק והשמירה על הסביבה החופית. עם התיקון לחוק החלטנו לשנות את הטון, שהרי אחרי 15 שנים של הסברה ושילוט ברור כי כל נהג כבר מכיר את האיסור. בשנה שעברה ניתנו כמעט 1500 ברירות משפט לנהגים שנהגו או חנו במרחק של פחות ממאה מטרים מקו המים, כאשר במהלך חודשי הקיץ אנו מוציאים לפועל עשרות מבצעי אכיפה בשיתוף גורמים משטרתיים ולעיתים רבות בסיוע מהאוויר של מטוס הרשות או מסוק משטרתי.
התיקון לחוק מאפשר לנו לתעד את העבירות מרחוק ולשלוח דו"ח על סמך צילום, ובהתאם לכך ציידנו את הפקחים במצלמות ארוכות טווח אשר מסוגלות אפילו לצלם מספרי רכב מהמטוס. ראוי שכל מי שמחליט שהוא חייב לנהוג בחוף ידע שמרבית הסיכויים הם שקנס בגובה 500-1000 שקל עושה דרכו אליו בדואר. השנה התקציב לאכיפת החוק הוגדל מ-150 אלש"ח ל-400 אלש"ח ולמרות שהעונה החמה רק החלה כבר חולקו יותר מ-420 דו"חות במספר מבצעי אכיפה גדולים שערכנו לכל אורך חופי ישראל. אנחנו משוכנעים שעם כל שבוע שיעבור נראה פחות רכבים בחוף, לרווחת הטבע וכלל הציבור".
שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הנהיגה בחוף היא תופעה שמסיבה נזק עצום לטבע הרגיש בסביבה החופית ולכל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו של ישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה שכן מדובר בקבוצה של כמה מאות נהגים שעדיין לא הפנימה את האיסור, וכוונתנו היא להגיע לכולם באמצעי הסברה מחד ואכיפה קפדנית מאידך".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות