רמי לוי: רווח נקי של 25 מיליון שקל; 56 אלף מנויים בסלולר
ההכנסות של החברה גדלו ב-34% ל-637 מיליון שקל • רמי לוי: "לקוח מרוצה הוא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו"
- ג' סיון התשע"ב
- 2 תגובות
סניף רמי לוי. צילום: קובי הר-צבי
רשת הדיסקאונט רמי לוי דיווחה הבוקר על גידול של 9% ברווח הנקי ל-25 מיליון שקל. בנוסף, החברה שמנהלת רשת מרכולים ארצית, דיווחה על גידול משמעותי של 34% בהכנסות ל-637 מיליון שקל. הגידול בהכנסות וברווחי החברה מוסבר בגידול של 11% בפדיון של חנויות זהות, ומפתיחתם של ארבעה סניפים חדשים - בראש העין, נתניה, אשדוד ובאר שבע.
החברה מסרה הבוקר בהודעה שפרסמה כי סך שטחי המכירה ברבעון הראשון של שנת 2012 עמד בממוצע על כ-32,626 מ"ר, גידול של כ-20% בהשוואה לכ-27,178 מ"ר ברבעון הראשון של שנת 2011 . סך המכירות למ"ר ברבעון הראשון 2012 עלו לכ-19.52 אלף שקל, בהשוואה לכ-17.5 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של רמי לוי הסתכם ברבעון ב-140 מיליון שקל לעומת 116 מיליון שקל ברבעון המקביל. מדובר על גידול של 21%. הרווחיות הגולמית (שיעור הרווח הגומי מתוך ההכנסות) עמדה על 22% לעומת 24.4% ברבעון המקביל. החברה ציינה כי היא ממשיכה לפעול לשפר את הסכמי הסחר שלה עם הספקים, כך שהרווחיות הגולמית תוכל לעלות בעתיד.
רמי לוי מציינת כי בכוונתה לפתוח 11 סניפים חדשים - בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2012 ועד לרבעון השני של 2013. "סניפים אלו יוקמו, בהדרגה, בערים הבאות: מודיעין, קדימה, נהרייה, עכו, דרום ת"א, עטרות, אשקלון, כפר סבא, בית שמש נתיבות ופתח תקווה", נכתב.
הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון על 31.8 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 5%. עם זאת, הרווחיות התפעולית ירדה מ-6.4% ל-5%. החברה ציינה כי הירידה נובעת מהקיטון בשיעור הרווח הגולמי. ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי המנכה השפעות חד פעמיות) גדל מ-34.2 מיליון שקל ל-36.8 מיליון שקל (גידול של כ-7.4%). עם זאת, שיעור ה-EBITDA מתוך ההכנסות קטן מ-7.2% ל-5.8%.
רמי לוי אף דיווחה על פעילות הסלולר שלה, בה החלה בדצמבר 2011. החברה דיווחה כי נכון לסוף הרבעון הראשון, היא משרתת 56 אלף מנויי סלולר. החברה מפעילה בסניף איילון פיילוט למכירות מקוונות, ונכון לסוף חודש מארס האתר משרת כ-20 אלף לקוחות עם כ- 8,500 פניות בחודש. החברה מסרה כי בכוונתה לפתוח בשנת 2012 שלושה מוקדי מכירה מקוונים בשילת, ראש העין ונתניה.
"הגידול בפעילות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 מחזק את עיקרון הבסיס עליו פועלת הרשת - לקוח מרוצה הוא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו, גם אם זה בא על חשבון שיעור הרווחיות. אני רואה את הצרכן לנגד עיני כבר 35 שנה וזה הקו שמנחה את החברה שלנו בכל עת", אמר רמי לוי עם פרסום התוצאות.
"הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2012 בהשוואה למקבילו אשתקד היא תוצאה של מדיניותה העקבית של החברה לבוא לקראת הצרכן וזאת בכל רגע נתון. לפיכך, במהלך הרבעון הראשון המשכנו ליישם מהלך של הורדת מחירים ומבצעים מעמיקים שהביאו לגידול משמעותי במכירות הרשת ולגידול חסר תקדים בפדיון חנויות זהות של 11.4%, זאת לצד שחיקה מסוימת בשיעורי הרווחיות".
החברה מסרה הבוקר בהודעה שפרסמה כי סך שטחי המכירה ברבעון הראשון של שנת 2012 עמד בממוצע על כ-32,626 מ"ר, גידול של כ-20% בהשוואה לכ-27,178 מ"ר ברבעון הראשון של שנת 2011 . סך המכירות למ"ר ברבעון הראשון 2012 עלו לכ-19.52 אלף שקל, בהשוואה לכ-17.5 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של רמי לוי הסתכם ברבעון ב-140 מיליון שקל לעומת 116 מיליון שקל ברבעון המקביל. מדובר על גידול של 21%. הרווחיות הגולמית (שיעור הרווח הגומי מתוך ההכנסות) עמדה על 22% לעומת 24.4% ברבעון המקביל. החברה ציינה כי היא ממשיכה לפעול לשפר את הסכמי הסחר שלה עם הספקים, כך שהרווחיות הגולמית תוכל לעלות בעתיד.
רמי לוי מציינת כי בכוונתה לפתוח 11 סניפים חדשים - בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2012 ועד לרבעון השני של 2013. "סניפים אלו יוקמו, בהדרגה, בערים הבאות: מודיעין, קדימה, נהרייה, עכו, דרום ת"א, עטרות, אשקלון, כפר סבא, בית שמש נתיבות ופתח תקווה", נכתב.
הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון על 31.8 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 5%. עם זאת, הרווחיות התפעולית ירדה מ-6.4% ל-5%. החברה ציינה כי הירידה נובעת מהקיטון בשיעור הרווח הגולמי. ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי המנכה השפעות חד פעמיות) גדל מ-34.2 מיליון שקל ל-36.8 מיליון שקל (גידול של כ-7.4%). עם זאת, שיעור ה-EBITDA מתוך ההכנסות קטן מ-7.2% ל-5.8%.
רמי לוי אף דיווחה על פעילות הסלולר שלה, בה החלה בדצמבר 2011. החברה דיווחה כי נכון לסוף הרבעון הראשון, היא משרתת 56 אלף מנויי סלולר. החברה מפעילה בסניף איילון פיילוט למכירות מקוונות, ונכון לסוף חודש מארס האתר משרת כ-20 אלף לקוחות עם כ- 8,500 פניות בחודש. החברה מסרה כי בכוונתה לפתוח בשנת 2012 שלושה מוקדי מכירה מקוונים בשילת, ראש העין ונתניה.
"הגידול בפעילות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 מחזק את עיקרון הבסיס עליו פועלת הרשת - לקוח מרוצה הוא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו, גם אם זה בא על חשבון שיעור הרווחיות. אני רואה את הצרכן לנגד עיני כבר 35 שנה וזה הקו שמנחה את החברה שלנו בכל עת", אמר רמי לוי עם פרסום התוצאות.
"הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2012 בהשוואה למקבילו אשתקד היא תוצאה של מדיניותה העקבית של החברה לבוא לקראת הצרכן וזאת בכל רגע נתון. לפיכך, במהלך הרבעון הראשון המשכנו ליישם מהלך של הורדת מחירים ומבצעים מעמיקים שהביאו לגידול משמעותי במכירות הרשת ולגידול חסר תקדים בפדיון חנויות זהות של 11.4%, זאת לצד שחיקה מסוימת בשיעורי הרווחיות".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות