ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

82% מהפעוטות שנהרגו כהולכי רגל בשנת 2011 - מהמגזר הערבי

על פי נתוני אור ירוק: כשליש מההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2011 היו מהמגזר הערבי, למרות שמספרם באוכלוסיה נאמד בכחמישית

82% מהפעוטות שנהרגו כהולכי רגל בשנת 2011 - מהמגזר הערבי
הניק מער_בכיר



בעיית ההיפגעות בתאונות דרכים בקרב המגזר הערבי, הינה אחת מהבעיות המרכזיות במאבק בתאונות הדרכים בישראל. שנת 2011 הסתכמה ב-126 הרוגים מתאונות דרכים במגזר הערבי, אשר מהווים כשליש מסך כל ההרוגים מתאונות דרכים, בעוד המגזר הערבי בישראל מהווה כחמישית מסך כל האוכלוסייה.

מדו"ח אור ירוק העוסק במגזר הערבי, עולה כי אחת התופעות המדאיגות ביותר בתחום הבטיחות בדרכים במגזר הערבי, הינה היפגעות פעוטות וילדים בגילאי 0-4. על פי נתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, 82% מהפעוטות שנהרגו כהולכי רגל בשנת 2011 היו מהמגזר הערבי.
הסיבה המרכזית למספר ההרוגים הגבוה בקרב הפעוטות הן "תאונות החצר", בהן נפגעים ילדים קטנים מרכבים פרטיים או רכבים כבדים הנכנסים וחונים בתוך חצר הבית.

מדו"ח "אור ירוק" עולה עוד, כי חלקם של הנהגים הצעירים מהמגזר הערבי, אשר היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2011 היה כפול מחלקם בקרב מורשי הנהיגה בקבוצת הגיל הזו. וכן כי בקרב נהגי המשאיות, שיעור מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות, של בני המגזר הערבי, הוא יותר מכפול, בהשוואה לנהגי המשאיות במגזר היהודי.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים צריכים להדליק נורה אדומה לממשלת ישראל. על הממשלה להקצות משאבים כספים לשיפור התשתית, בישובים הערבים. רשויות שבהן יש מספר נפגעים גבוה, יוגדרו כרשויות מועדפות ובמסגרת הזו יוקצו משאבים לשיפור התשתיות כמו: מעברי חציה ופסי האטה, כדי ליצור תשתית דרך בטוחה יותר.

מעבר לכך, צריך להגדיל את שעות הלימוד, ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בבתי הספר ובתוך המשפחה, גם בקרב המבוגרים וגם אצל הצעירים". כדי לצמצם את שיעורי ההיפגעות בדרכים, בקרב בני המגזר הערבי מפעילה עמותת אור ירוק את תכנית "משפחה בטוחה", שמטרתה לשפר את המודעות לזהירות בדרכים בקרב המשפחה. במסגרת הפעילות, מגיעים מתנדבי העמותה לבית המשפחה ומקנים ידע וכלים להתמודדות עם נושאי הבטיחות בדרכים ביניהם: תאונות חצר, חגורות בטיחות, היפגעות ילדים, מושבי בטיחות ונהיגה ללא רישיון. במסגרת ההדרכה המשפחתית מנהלים בני המשפחה והמתנדבים דיון על דרכי ההתמודדות עם נושאי הבטיחות בדרכים והפתרונות הנכונים לפתרון הבעיות.







אור ירוק המגזר הערבי פעוטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}