ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

כך הביסו בניהם של בכירי 'העדה' את הפרקליטות

4 נערים, בנים של בכירים ב'העדה', מואשמים בהתפרעויות ונתונים במעצר-בית כבר חצי שנה • אלא שהיום נקט עו"ד יאיר נהוראי מהלך משפטי מבריק שיוביל לשחרורם מהמעצר

מעצר של אחד המתפרעים במהומות. צילום: פלאש90
מעצר של אחד המתפרעים במהומות. צילום: פלאש90



לפני מספר חודשים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד ארבעה נערים קטינים, תושבי מאה שערים, בנים של דמויות מפתח ועסקנים בכירים ב'העדה החרדית'. בכתב האישום מצוטטות עדויות רבות על התפרעויות של הנערים במסגרת אירועים שונים והפגנות באיזור שכונת מאה שערים.

בין העבירות המיוחסות לנערים, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר והתפרעות. כך, לדוגמא, בכתב האישום מפורט אירוע שכלל התפרעויות מהתאריך 13.7.11 בשעת בוקר, יום סגירת המשחטה של יואליש קרויס בשכונת מאה שערים.

על פי האישום, ארבעת הנאשמים השתתפו בהתפרעות בה "נטלו חלק מאות מתפרעים אשר יידו אבנים, ברזלים, שמן, ביצים, נפט, אקונומיקה ובקבוקי זכוכית לעבר כוחות המשטרה".

בכתב האישום מוצגות עדויות של 14 אנשים, בהם אנשי משטרה.

היום (ג) התנהל דיון בבית המשפט השלום בירושלים, בפני השופט חיים לירן, בעניינם של הקטינים. במהלך הדיון היה אמור סנגורם של הנאשמים, עו"ד יאיר נהוראי, להשיב לכתב האישום, ותוך שבועות מספר היה אמור בית המשפט לגזור את דינם.

אך מהלך משפטי מבריק שנקט עו"ד נהוראי הביא להחלטה מעניינת של השופט.

"מותר לצפות מהפרקליטות לחשיבה מחודשת"

עו"ד נהוראי טען בדיון, כי מיד עם מעצרם טענו חוקרי המשטרה כי בכוונתם להמליץ לפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום, בעוד הם נמצאים במעצר, דבר השולל מהם את אפשרות השימוע לפני הגשת האישום. במקביל ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים. בית המשפט שחרר את הקטינים למעצר בית. כתבי האישום הוגשו בשלב מאוחר יותר.

מכיוון שכך התנהל ההליך, לא היה שימוע לנאשמים.

עו"ד נהוראי טען בפני השופט, כי הוא דורש זכות שימוע לנאשמים, לפני שהם משיבים על ההאשמות.

השופט החליט בתום הדיון, כי הוא דוחה את התיק ואת הדיון בחצי שנה, עד חודש ספטמבר.

ההחלטה לדחות את התיק בחצי שנה נוספת מאפשרת כעת, מבחינה משפטית, להגיש בקשה לביטול מעצר הבית בו נמצאים הארבעה, מזה חצי שנה. יצוין, כי אחד מהם כבר הספיק להתחתן מאז המעצר, והוא שוהה בבית אביו.

עו"ד יאיר נהוראי ל'בחדרי חרדים': "עם דחיית התשובה לכתב האישום בחצי שנה, נדמה כי מותר לצפות מהפרקליטות לחשיבה מחודשת על האישומים, במיוחד נוכח העובדה שהנאשמים הינם קטינים. בימים הקרובים נגיש בקשה להורדת המעצר בית".
העדה החרדית התפרעויות מאה שערים בית המשפט יאיר נהוראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}