י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

האב ובנו נהרגו בתאונת קטלנית • דמעות לזכרם

שלומי לוי ובנו יאיר ז"ל נהרגו בתאונה קטלנית בכביש הבקעה • אלפים הששתפו בהלוויתו של איש החסד, שהתעטה בכסות של מוכר עיתונים פשוט

האב ובנו נהרגו בתאונת קטלנית • דמעות לזכרם
יעקב כהן



טרגדיה קשה בכביש הבקעה: אתמול (ב') בשעות הצהריים, התרחשה תאונת דרכים קשה בין רכב פרטי לאוטובוס ממוגן ירי של חברת 'אגד' בכביש 90 בסמוך ליישוב נעמת.

התאונה אירעה כשהרכב הפרטי, בו נהג שלומי לוי ז"ל, סטה ממסלולו בשל סיבה לא ברורה, והתנגש באוטובוס אגד שנסע מצפון לדרום.

מתנדבי זק"א שהגיעו למקום חילצו את נהג הרכב הפרטי, ורופא נאלץ לקבוע את מותו במקום.

מתנדבי ההצלה טיפלו בבני משפחתו של הנהג ביניהם בנו הפעוט בן החמישה חודשים, שנפצע קשה, רעייתו שנפצעה באורח בינוני ונוסע נוסף שנפצע באורח קל. בנוסף, נפצעו שני חיילים שנסעו באוטובוס.

הבוקר (ג'), שעות ארוכות לאחר שהרופאים נלחמו על חיי הפעוט - יאיר, נאלצו לקבוע את מותו.

"שכנע לקוחות ללמוד פרשת שבוע"

בשעות הצהריים נערך מסע ההלוויה לאב ובנו בבית החיים בהר המנוחות. במסע ההלוויה השתתפו אלפים מכל העדות והחוגים שבאו לחלוק כבוד אחרון לאיש הצנוע, שהרבה במעשי חסד בהצנע לכת ובתום לבב.

בין המשתתפים בהלוויה היה מנכ"ל המקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר, שאמר ל'בחדרי חרדים': "מדובר ביהודי צדיק, צנוע ונחבא אל הכלים. מידי שבוע היה מחלק מאות עלונים על פרשת השבוע בהתנדבות, והיה מדרבן גם את הלקוחות (שלמה ז"ל התפרנס מחנות לממכר מכשירי כתיבה ודברי דפוס. י.כ) שאינם שומרי תורה ומצוות לקחת עלונים, ולקרוא מעט על פרשת השבוע.

"במשך כל שנות הכרתנו לא ראיתי אותו מעולם מרים את קולו. תמיד התנהג בחביבות גם כשמדובר היה בלקוחות קשים שלא התנהגו כיאות. כל תושבי שכונת 'שערי חסד' הכירו אותו כ'שלומי מהחנות בקק"ל' והיו מקפידים לקנות רק אצלו, מתוך ידיעה שהוא מתנהג בישרות ובהגינות כמוה אין למצוא. באנו כאן כולם לחלוק לו כבוד אחרון, וללוות למנוחות את מי שהיה סמל ודוגמה לאיש ירא שמיים, צדיק המנהל את עסקיו באמונה ובביטחון בבורא. יהי זכרו ברוך"

"מכיר אותו מילדות. איש משכמו ומעלה"

מתאבל נוסף שביכה את פטירתו הטראגית של מוכר העיתונים החביב הוא הרב אברהם יוסף ליזרזון, יו"ר החינוך העצמאי, שאמר ל'בחדרי חרדים': "אני מכיר אותו עוד מילדותו. המשפחה התגוררה בשכונת רחביה ואני התגוררתי בשכונת 'שערי חסד' הסמוכה. הסבא שלו, ניסן לוי ז"ל, שהיה יהודי עם זקן גדול וירא שמיים מרבים, פתח את החנות, והיא עברה בירושה לאביו של שלומי. לפני כשש שנים נפטר האבא והחנות עברה לרשותו של שלומי.

"כפי שאמרו כל המספידים הוא היה מלא וגדוש בתורה ובאהבת חסד. תמיד היה נכון לסייע לכל אחד במצוקה. אני חושב שאפשר להגיד עליו את מה שאומרים מלאכי השרת כשבן אדם מגיע לבית דין של מעלה: 'מה הבריות אומרות עליו: כמה נאים דרכיו, כמה מתוקנים מעשיו'.

"במשך שנים ארוכות התפלל בבית הכנסת 'חורב' ברחביה, שם דאג לשיעורי תורה ולכיבוד למשתתפים. כל המספידים שעדיין המומים מהטרגדיה הבלתי נתפסת דיברו על כך שתמיד דאג להסתיר את עצמו. מעולם לא החזיק טיבותיה לנפשיה. את כל מערך ארגון השיערוים עשה מבלי שאף אחד ידע. הכל לשם שמיים.

"זה לא פלא שהוא זכה ללוויה כל כך המונית. לא פלא שהוא זכה שכל כך הרבה רבנים, הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. יהודי כזה מגיע לו את כל הכבוד וההערכה. יהי זכרו ברוך".
שלומי לוי נפטר תאונת דרכים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}