י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"חיפשו אשם ומצאו את הנהג" • ראיון מיוחד

התקשורת כולה האשימה את נהג הרכב בתאונה המזעזעת. עו"ד רוני פאלוך, אליו התקשרה המשפחה לקבל ייעוץ משפטי, אומר: "אין שום ראיה שהנהג נרדם. מצאו כאן שעיר לעזעזל"

התאונה, היום. צלם: יוסי ימפל דוברות זק"א
התאונה, היום. צלם: יוסי ימפל דוברות זק"א

עוד כתבות:

השבר המשולש • לצפיה
הפך לאבל מחולנו • תמונות אחרונות
"אוי.. הוא היה מלאך"
"הקרבנו עולה ל- ה'"
בדרכם האחרונה
טרגדיה בדרך מרשב"י: 5 הרוגים בתאונה



התאונה המזעזעת, לא הותירה את הציבור אדיש. וכרגיל במקרים מעין אלו התקשורת התגייסה כולה בכדי למצוא את האשם, ומיד. הסיפורים החלו לזרום. מומחים לתעבורה הוזעקו לאולפני הטלוויזיה והללו קבעו בטון נחרץ שהנהג נרדם. אמנם עדים - אין, אך מי סופר זוטות מעין אלו בדרך אל סלוני המוני בית ישראל.

המשפחה שנמצאת בשעות הכי קשות, מתמודדת עם מתקפות חוזרות ונשנות, מתקפות שמגבירות את הצער, ולא נותנים לה להתאבל כראוי.

בני המשפחה פנו לעורך הדין לעניני תעבורה רוני פאלוך, ממשרד עורכי הדין 'הגר- פאלוך', המשמש גם כסגן יור ועדת התחבורה של לשכת עורכי הדין, וביקשו להתייעץ. מה עושים, ואיך מתמודדים מול המתקפה המאורגנת. פנינו לעו"ד פאלוך לקבל תמונת מצב. איך קובעים המומחים שהאשמה היא בנהג, והאם יש בסיס להשערות אלו.

• איך נקבע האשם בכאלו מקרים?

"אחרי התאונה מגיע בוחן תנועה למקום. והוא כותב דו"ח על בסיס הנתונים שהוא רואה לנגד עיניו. הוא לא מתחקר עדים,, אלא קובע על בסיס מדידות ונתונים חיצוניים כאלו ואחרים. למעשה הוא כמו שופט, הוא לא נמצא במקום, ומסתמך על הנתונים בשטח.

"בשלב כזה אין שום דרך לקבוע מי האשם. אין עדים. אחרי שיחקרו את המקרה לעומקו ניתן יהיה להגיע לתוצאות".

• איך נוצר מצב שהתקשורת קובעת את האשם ומכריזה שהאשמה היא בנהג שנרדם?

"אין לזה שום בסיס. הם יוצרים לנהג אקלים רע בזה שהטילו עליו את האשמה, וכל זה עוד לפני ששמעו מה יש לו להגיד. הרי יכול להיות שמי שישב לידו הסיט את ההגה, מי אמר שהוא נרדם? יכול להיות כל כך הרבה אפשרויות, אז למה ישר להפיל על הנהג?.

יתירה מזאת, עשו לנהג דמוניזציה. פרסמו בכלי התקשורת את העובדה ששעות לפני התאונה קיבל הנהג דו"ח תנועה. למען ה', מה זה קשור?. אם הוא יישפט על הדו"ח שקיבל ויימצא זכאי, מה יגידו אז?. השופטים אמורים להגיע לדיון ללא דעות מוקדמות. ללא מידע קודם על הרשעותיו של הנהג. צריך לתת לו מינימום של הגינות. ניתן לפסול שופט באם יש לו מידע על הרשעות קודמות. המשטרה עושה שימוש ציני בתקשורת, ומעבירה מסרים לשופטים".

• למי יש את האינטרס להאשים את הנהג?

"הציבור רוצה למצוא אשם, וכמה שיותר מהר. אין היום סבלנות. ובמקרה כזה האשם נראה די ברור, וקל להתלבש עליו, בפרט שאין מי שיגן עליו. איזה משפט יכול להתנהל אחרי האשמות כאלה?".

• אילו שאלות שאלה אותך המשפחה?

"הם שאלו בעיקר שאלות כלליות. מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב. הם רצו לקבל יעוץ ראשוני, ונתתי להם אותו. הם היו בהלם מוחלט".

• אתה תייצג אותו במשפט?

"אני משמש כסניגור, ואם יפנו אלי, אבחן את התיק ואקבל החלטה. היום הייתה רק התייעצות אד הוק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}