י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

גם יו"ר הכנסת יחרים את האפיפיור

רובי ריבלין החליט לא לקחת חלק בטקס בנתב"ג ובקבלת הפנים במשכן הנשיא. ח"כ אליעזר מנחם מוזס: אני מעדיף את הילולת רבי שמעון בר יוחאי על פני ההילולה שעושים לאפיפיור

כועס. יו"ר הכנסת רובי רבלין עם הגר"ע יוסף
כועס. יו"ר הכנסת רובי רבלין עם הגר"ע יוסף


יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, החליט לא לקחת חלק בקבלת הפנים שתיערך היום (ב) לאפיפיור, בנדיקטוס ה־‭.16‬ ריבלין ייעדר מהטקס הממלכתי בנמל התעופה בן-גוריון ומקבלת הפנים בבית הנשיא. את מקומו תמלא סגניתו, רוחמה אברהם.

"האפיפיור לא בא לבקר במדינת ישראל, אלא בארץ הקודש. ריבלין, כישראלי וכיהודי, החליט על כן להסתפק רק במעמד באוהל יזכור ביד ושם", אומר גורם המקורב לרבלין.

ריבלין כועס על התייחסותו של האפיפיור לאירועים הקשורים בתולדות העם היהודי ומדינת ישראל, ובראש בראשונה עברו בנוער היטלראי וכן פעילותו להחזרת כומר מכחיש שואה לשורות הכנסייה.

ההחרמה של הביקור אינה נחלת רק הח"כים החרדיים ומהימין. גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ, הודיע כי יחרים את האירועים לכבוד האפיפיור, משום שלדבריו "האפיפיור נושא באחריות לסבלם של המוני בני אדם‭,"‬ אמר הורוביץ.

ח"כ אליעזר מנחם מוזס אמר כי ייעדר מהאירועים, שכן "להבדיל אלף אלפי הבדלות, אני מעדיף את הילולת רבי שמעון בר יוחאי על פני ההילולה שעושים לאפיפיור. יש לנו חשבון ארוך וכואב עם הנצרות‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}