י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מלון באוסטריה: אין כניסה לחרדים

משפחה חרדית, בת שבע נפשות, ביקשה להזמין מקום במלון הדירות בכפר זרפאוס, אולם הבעלים השיבה להם בדואר אלקטרוני: למרות שהחדר פנוי, איני רוצה לקבל אורחים יהודים עקב "ניסיון רע" בעבר

מלון באוסטריה: אין כניסה לחרדים

בית מלון בחבל טירול שבאוסטריה, שלא הסכים לקבל אורחים יהודים חרדיים, מעורר תגובות סוערות בתקשורת המקומית ובענף התיירות. כך מצטט אתר 'הארץ' את העיתון האוסטרי "טירולר טאגסצייטונג".

משפחה וינאית חרדית, בת שבע נפשות, ביקשה להזמין מקום במלון הדירות "האוס זוננהוף" בכפר זרפאוס, אולם הבעלים השיבה להם בהודעת דואר אלקטרוני, כי אף שהחדר פנוי, היא אינה רוצה לקבל אורחים יהודים עקב "ניסיון רע" בעבר.

בשנים האחרונות הפך האזור שסביב זרפאוס לפופולרי מאוד בקרב תיירים יהודים אורתודוקסים, וכמה בתי מלון בטירול אף החלו להציע לאורחיהם אוכל כשר.

פטרה מיקלוצי, הבעלים של מלון אלפנרו-מיקלוצי בזרפאוס, אמרה לסוכנות הידיעות הגרמנית כי תגובת הדחייה של מלון זוננהוף "מזיקה לתדמית" של זרפאוס. "תקרית אחת כזאת יכולה להרוס את כל העבודה הקשה שהשקיעו אחרים בענף התיירות", אמרה, ודבריה מצאו הד בדברי גורמים רשמיים בענף התיירות באזור.

"זה נורא", אמרה אסתר פריטש, נשיאת הקהילה היהודית באזור. "עד כה לא היו אירועים כאלה".

אתמול לא ניתן היה להשיג את אירמגרד מונץ, הבעלים של מלון הדירות האוס זוננהוף, לקבלת תגובה. בראיון ל"טירולר טאגסצייטונג" היא סיפקה הצדקה להודעת הדואר האלקטרוני ששלחה.

האב לחמישה, שבקשתו להזמין מקום נדחתה, החליט מצדו לבלות את הקיץ במקום אחר. לדבריו, "אני לא רוצה לבלות את חופשתי בקן של גזענות, ואספר לכל חברי על מה שקורה בטירול".

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}