י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"סידרנו אישורים לאדמו"רים" • ראיון מיוחד

יו"ר ועדת הפנים הנכנס, ח"כ דוד אזולאי מש"ס, בראיון ראשון: "היינו במירון, ולצערי ראינו הרבה ליקויים" • "150 נציגי ארגוני ההצלה, לא קיבלו אישורים לעלות למקום. זה יכול להיגמר באסון"

ח"כ דוד אזולאי
ח"כ דוד אזולאי

בימים כתיקונם לא עולים חברי הכנסת של סיעת ש"ס לכותרות. זה לא שהסיעה לא מנפקת חדשות, אלא שהחדשות נעשות בהשקט ובהצנע לכת. כמות המשרות שחולקו בש"ס בשבועות האחרונים היו מספקות בסיעה השכנה חודשים של מריבות, וסיפורים נוטפי מיץ לכלי התקשורת.

כך קרה שחבר הכנסת דוד אזולאי נכנס לתפקיד יו"ר ועדת הפנים, אחת מהוועדות החשובות בכנסת, אבל המינוי עבר בשקט מוחלט. ואם לאמר את האמת, רוב הסיכויים שלא הייתם שומעים על המינוי אילולא פעילותה של הוועדה התנגשה באירועי מירון.

מה שהביא אותנו להרים שיחת טלפון ליו"ר הוועדה, ולשאול אותו מה עשתה הוועדה בראשותו בקברו של רבי שמעון בר יוחאי.

"רצינו ללמוד מקרוב על ההכנות להילולא", אומר היו"ר הטרי, "לקחתי את כל הוועדה בראשה אני עומד, לסיור במקום, וראינו את ההכנות. לצערי הרב, גילינו מספר ליקויים חמורים, בהם טיפלנו באופן מידי. אנחנו מקווים שמאות אלפי העולים יקבלו את השירות הטוב ביותר".

• באלו ליקויים נתקלתם?

"הליקויים היו ברמת הכניסה למתחם הקבר. נציגי משרד הבריאות לא קיבלו אישורים. 150 נציגי מד"א וארגוני ההצלה, לא קיבלו אישורים לעלות למקום. אלו דברים שיכולים להיגמר באסון. כמו כן המשטרה לא מאפשרת כניסה של אנשים, גם כאלו שגרים במושב. זה דבר אבסורדי. מכניסים אנשים להסגר של 48 שעות. אני הנחיתי לטפל בזה באופן מידי.

וישנו עוד ליקוי חמור, בו אני מתעסק רבות בימים האחרונים, והוא אישורי הכניסה לאדמו"רים ורבנים, או ליתר דיוק אי אישורי הכניסה לאדמו"רים".

• הצלחתם לסדר אישורים? יש לחץ גדול בנושא בימים האחרונים?

"המשטרה לא רצתה לתת אפילו אישור בודד. התקשרתי לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', וביקשתי ממנו באופן אישי לאשר 80 רכבים של רבנים על מנת שיוכלו לעלות לקבר. השר אמר שיחזור אלי, ואכן הוא אישר בין 40 ל-50 אישורים. אמנם זה לא פותר את הבעיה לחלוטין, אבל זה נותן מענה לצרכים הדחופים. שנה הבאה נשתדל להיערך מוקדם יותר".

(הערת אגב: בנושא האישורים, מטפלים כל חברי הכנסת החרדים. נדמה, שאין דבר חשוב מקבלת אישורים בימים אלו. עד שמיעה שנכח בברית לנכדו של סגן השר מאיר פרוש, שמע את חברי הכנסת פרוש ומוזס מדברים ביניהם כיצד יחלקו את העבודה, ולאיזה אדמו"ר כל אחד ידאג.)

• מהתרשמות שלך, הליקויים מהשנה שעברה סודרו?

"ראינו איך הדברים עובדים 'על יבש', וזה נראה בסדר גמור. אבל כמובן שהדברים ייבחנו בזמן אמת. רק אז נוכל לראות אם ההיערכות עזרה, או שהכשלים יחזרו על עצמם. תיקון גדול שעשו זה שרק אוטובוסים של חברת 'אגד' יוכלו להיכנס לטבעת מסביב למירון. זה אמור להפחית את הלחץ בצורה משמעותית. מקווה שאכן כך יהיה".

• מונית לתפקיד יו"ר של אחת מהוועדות החשובות בכנסת. באלו נושאים אתה מתכוין לטפל?

"אתה תופס אותי לאחר הישיבה הראשונה של הוועדה. עדיין לא גיבשתי רשימת נושאים מסודרת, בהם אני רוצה לעסוק. אבל הוועדה בראשה אני עומד מפקחת על ארבעה משרדים: ביטחון פנים, דתות, הגנת הסביבה, והפנים.

"אנחנו נראה כיצד אפשר לקדם דברים שחשובים לציבור החרדי. נושא אחד ששמתי לנגד עיני כמטרה הוא 'חוק החמץ'. מהרגע שהוא יעלה על השולחן לא ארפה עד שהוא יעבור בכנסת. ויש גם את נושא מעמדו של השלטון המקומי, שגם בו אטפל".

• על שולחן הכנסת מונח תקציב המדינה, ושוב מונפת חרב הקיצוצים, כיצד אתם מתכוננים לקראת הגשת התקציב?

"אני לא מעורה בפרטי המשא ומתן. אבל אני יכול להגיד לך בצורה הברורה ביותר: מי שחושב שיעבור תקציב במתכונתו הנוכחית, טועה טעות מרה. אנחנו לא ניתן לפגוע בחלשים. בשום פנים ואופן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}