י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תביעה פלילית נגד האפיפיור

איתמר בן גביר וברוך מרזל מביכים את האפיפיור: מגישים קובלנה פלילית נגד בנדיקטוס ה-16, בה נטען כי אוצרות יהודיים, ביניהם המנורה, מוחזקים בוותיקן. דורשים לעכב יציאתו מהארץ

דורש את הרכוש היהודי בחזרה. ברוך מרזל
דורש את הרכוש היהודי בחזרה. ברוך מרזל

מחר (ב), מיד עם הגעת האפיפיור לארץ-הקודש, יוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב קובלנה פלילית שבה מופיע שמו של האפיפיור כנאשם מס' 1. את הקובלנה יגישו ברוך מרזל ואיתמר בן גביר.

בכתב האישום מפורטים שורה של אוצרות ורכוש השייך לעם היהודי המוחזקים בוותיקן שברומא. בין היתר נטען, כי בתאריך שאינו ידוע במדויק נבזזו כלי המקדש ובהם גם המנורה שהובלה לרומא.

התובעים מפרטים בתביעה כי "הכלים נבזזו וטיטוס ששרף את בית המקדש לקח אותם לרומא". לדבריהם, יחד עם המנורה נבזזו כלים שונים ובין היתר נבזזו הכיור, שולחן הפנים, מזבח הזהב, מזבח הנחושת והפרוכת. על פי החומר המצוי בידיהם, הכלים המוזכרים או לפחות חלקם מצויים במרתפי הוותיקן שברומא.

כמו כן מציינים מרזל וגביר כי בתאריך נוסף נשדדו ספרי גמרא שונים, רמב"ם ופילוסופיה יהודית ומדעים יהודיים שמספרם מוערך בכ-7500 ספרים. גם ספרים אלה מצויים במרתפי הוותיקן שברומא ואם לא די בכך, הרי שחלק מאותם ספרים הוצגו ביריד ספרים בינלאומי. השניים גם טוענים כי המרתפים האמורים הם בשליטת האפיפיור ונאשמים נוספים. לפי כתב התביעה, האפיפיור ונאשמים נוספים נאשמים בהחזקת נכס הנחשב כגנוב וקבלת נכסים שהושגו בפשע.

ברשימת עדי התביעה מופיעים הראשל"צ הגר"ש עמר, הרב הראשי לישראל הגר"י מצגר, והרב ישראל אריאל ממכון המקדש.

יחד עם כתב התביעה מתכוונים בן גביר ומרזל להגיש בקשה לעיכוב יציאתו של האפיפיור מהארץ, עד למתן החלטה בבקשה.

קישורים:
מקור: ערוץ 7
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}