י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חזר מגן עדן • וידאו

אריה דוייטש, הפצוע האנוש מהפיגוע במודיעין עלית, התייצב במפתיע בחנותו של חברון גרנביץ הנרגש: "קראתי את ההספדים שכתבו עלי חבריי, ושמחתי לקרוא ולשמוע שרק דברים טובים כתבו עלי"

אריק דוייטש (משמאל) עם חברון גרנביץ , ב'פינה המתוקה' בבני ברק
אריק דוייטש (משמאל) עם חברון גרנביץ , ב'פינה המתוקה' בבני ברק

זה היה עוד בוקר שיגרתי בחייו של אריה דוייטש, קבלן בניין, תושב מודיעין עילית ואחד הדמויות המוכרות בעיר. הוא הגיע בשעות הבוקר לקומת הגג שבאחד הבניינים, בכדי לפקח מקרוב על עבודת הבניה.

לפתע נטל אחד מפועליו הערבים מוט ברזל כבד, השוקל כחמישה ק"ג, והטיח אותו בראשו של מעסיקו. דוייטש התמוטט במקום, כשגולגולתו מרוצצת ומדממת. מחרחר ונטול הכרה הוא הובהל לבית החולים תל השומר. בתוך דקות הוכנס לניתוח ראש ארוך ומסובך, כשרופאיו לא נותנים לו סיכויים רבים לחיות.

"בתוך שעות זה יכול לקרות. גם אם יחיה, הרי שיאלץ לשבת כל ימיו על כסא גלגלים ויהיה נתון לחסדי משפחתו, כך שטוב מותו מחייו..." - את המסר הקשה הזה העבירו הרופאים לבני משפחתו וחבריו שלא משו ממיטתו.

רבים בציבור החרדי עקבו בדריכות אחר מצבו. לא בכל יום מתרחש פיגוע על רקע לאומני ביישוב חרדי, ובפרט כשמדובר בדמות ידועה בעיר, אשר בין כל עיסוקיו גם התנדב בארגון 'הצלה'.

למרות התחזיות הקודרות והסבריהם המקצועיים של הרופאים, שהעכירו את האווירה ונתנו תחושה קשה, בני משפחתו וחבריו הקרובים לא אמרו נואש. הם העתירו תפילות לבורא עולם, גייסו את היכלי הישיבות לאמירת תהילים במשמרות, פקדו את בתי גדולי ישראל, וקיוו לנס שיקרה.

והבלתי ייאמן קרה. נס גלוי התרחש.

אט-אט החלה הכרתו לשוב אליו. הוא פקח עיניים, החל מזהה את בני משפחתו, ולאחר תקופה קצרה של שיקום עזב את בית החולים, כשהוא מהלך על רגליו, בריא ושלם.

ביום חמישי בערב הייתי בחנותי. לפתע ראיתי אותו. זיעה קרה כיסתה את מצחי: ידידי אריק דוייטש עומד מולי ומברכני בברכת ערב טוב, כשהוא שופע חיוכים. לקח לי כמה דקות בכדי לעכל את מה שאני רואה...

התרגשות גדולה אחזה בי. לא התאפקתי ונטלתי את הטלפון הסלולארי, ובקשתי להצטלם איתו. גם סרטון וידאו הוספתי.





הוא מספר שהספיק כבר לקרוא את כל מה שכתבו עליו בעיתונים, באתרי האינטרנט וגם... את ההספדים של חבריו. "שמחתי לקרוא ולשמוע שרק דברים טובים כתבו עלי", הוא מחייך.

"בשבת הראשונה שהגעתי לבית הכנסת", הוא מספר לי בחיוך, "שאלו אותי כולם, הגעת לגן עדן, בוודאי היה שם שולחן ערוך - מה היה שם, קוקה קולה בהכשר הרב לנדא או אר סי בהכשר הרב רובין?"

אני מצרף כאן קובץ וידאו ותמונה שצילמתי, למען יידעו ויראו כולם כי "אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם על יתייאש מהרחמים" - ומדובר בנס גלוי ממש.

מיותר לציין, כי קיבלתי את רשותו המפורשת של אריק לפרסם את תמונתו ואת סרטון הווידיאו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}