י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשד בארה"ב: הסטודנטית היהודיה נרצחה על רקע אנטישמי

משטרת קונטיקט מנהלת מרדף אחרי סטפן מורגן שירה למוות בסטודנטית יהודיה ונמלט. ראשי הקהילה היהודית התבקשו לגלות עירנות, ובית הכנסת היחיד במידלטאון נסגר

תמונתו של החשוד ברצח, כפי שהונצח במצלמות האבטחה של חנות הספרים
תמונתו של החשוד ברצח, כפי שהונצח במצלמות האבטחה של חנות הספרים


משטרת מדינת קונטיקט בארצות הברית מחפשת אחר סטפן מורגן, בן ה-29, חשוד ברצח ג'ואנה ג'סטין-ג'יניץ', סטודנטית יהודייה, בחנות ספרים בעיר מידלטאון. המשטרה חושדת שהמניע לרצח הוא אנטישמי, אך החוקרים סירבו לפרט מה הן הסיבות לחשדם. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

המשטרה סגרה את בית הכנסת היחיד במידלטאון, והורתה לסטודנטים בקמפוס המקומי להישאר סגורים בחדריהם במעונות, כל עוד לא נלכד החשוד. החשש הוא כי מורגן, שתואר על ידי המשטרה כחמוש ומסוכן לציבור, ינסה לפגוע ביהודים אחרים בעיר, ובקמפוס בפרט. לא ידוע אם מורגן נותר במידלטאון או שהספיק להתרחק ממנה.

הסטודנטים ומנהיגי הקהילה היהודית המקומית התבקשו לגלות ערנות יתרה. החוקרים חושדים כי מורגן הסתיר את זהותו וחבש פאה כאשר נכנס לאחת מחנויות הספרים בעיר וירה בג'סטין-ג'יניץ' בת ה-21, שעבדה בבית הקפה הפועל בתוך החנות.

לפי המשטרה, הראיות מצביעות על כך שהרצח לא היה מקרי, ועולה מהן שיתכן כי החשוד פועל באופן ממוקד נגד יהודי העיר. עוד התברר בחקירה הראשונית כי החשוד וקורבנו הכירו קודם לרצח: דו"ח של משטרת העיר ניו-יורק העלה כי מורגן איים לכאורה על ג'סטין-ג'יניץ' ב-2007, כאשר למדו השניים באוניברסיטת ניו-יורק. הצעירה הגישה נגדו תלונה בגין הטרדה, שבה טענה כי החשוד טילפן אליה שוב ושוב ושלח לה מכתבי שיטנה בדואר אלקטרוני במשך שבוע לפחות.

על פי התלונה, באחד ממכתבים אלה כתב לה החשוד כי "יהיו לך הרבה יותר בעיות בהמשך הדרך אם לא תהיי מסוגלת לקבל שום ביקורת חריפה, ג'ואנה". ככל הנראה, מורגן כבר עזב את ניו יורק והשתקע בבוסטון בעת שהוגשה התלונה, ולכן לא נעצר.

במסיבת עיתונאים שקיימה מפקדת משטרת מידלטאון, היא סירבה לומר אם המשטרה מאמינה שמורגן שם לו למטרה לפגוע באוניברסיטה או ביהודים.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}