י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חרדי? אל תהיה עו"ד

לשכת עורכי הדין הודיעה על צעדים שיביאו לצמצום עוה"ד החדשים. הבעיה: הגזירות מיועדות בעיקר לחרדים. בלי תעודת בגרות - לא תתקבלו ללימודים. הסטודנטים: מקווים שזה בשגגה • פרסום ראשון

ראש לשכת עורי הדין, אורי גיא רון
ראש לשכת עורי הדין, אורי גיא רון



לשכת עורכי הדין פותחת בימים אלו במתקפה. הסיבות ברורות מאוד. במבחני הלשכה שנערכו השבוע בבנייני האומה בירושלים נבחנו כ-3000 סטודנטים לאחר התמחות. מה שאומר שאל השוק הרווי בלאו הכי של עורכי הדין, עומדים להצטרף עוד אלפי בעלי מקצוע חדשים.

בלשכת עורכי הדין לא יודעים כיצד להתמודד עם ההצפה שנחתה עליהם בשנים האחרונות. כל שנה מצטרפים עוד אלפים למקצוע, שבעבר היה תואר השמור ליחידי סגולה. עורכי הדין החדשים, שרעבים לעבודה, מורידים את מחירי השוק, ובלשכת עורכי הדין התכנסו לדיון חירום - כיצד ניתן למנוע את התופעה, ולהפחית את מספר הלומדים.

מי שמכהן כיו"ר לשכת עורכי הוא עו"ד יורי גיא רון. גיא רון, שזכה בהתמודדות מול העו"ד הדתי אילן בומבך, משתייך בדעותיו ובהשתייכותו המפלגתית לסיעות השמאל. אך טבעי שהדרך לבלימת תופעת ההצפה, תהיה באמצעות חסימת החרדים.

בסרטון שנשלח על-ידי לשכת עורכי הדין, אומר גיא רון: לאחר ישיבה בלשכת עורכי הדין כיצד לצמצם את התופעה שכל אחד נהיה עו"ד, מה שגורם לזילות המקצוע, הוחלט על מספר צעדי חרום:

הראשון - לא לאפשר למי שאין ברשותו תעודת בגרות להיכנס לפקולטות למשפטים. המשמעות ברורה: מי שלומד ללא תעודת בגרות, הם ברוב המקרים סטודנטים חרדים, שמגיעים ללמוד בפקולטות השונות ללימודי משפטים. והם, כמובן, חסרי תעודת בגרות.

הצעד השני והלא פחות קשה, היא הארכת תקופת ההתמחות.

גיא רון מציע, להאריך את תקופת ההתמחות לפני המבחני לשכה לשנתיים. המשמעות עבור סטודנטים רבים היא גזר דין מוות על התואר המיוחל. במיוחד עבור אלו החרדים. שכן, הסטודנטים ללימודי משפטים בפקולטות החרדיות, הם בדרך-כלל בעלי משפחה. הלימודים עולים כ-50,000 ₪, והם כבר לחוצים לגמור ולהרוויח את לחמם. הארכת תקופת ההתמחות עבור בעלי משפחות, תגרום לרבים מהסטודנטים לשקול בשנית את לימודיהם.

יואב ללום, יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי בקריה האקדמית באור יהודה, אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אני מזועזע מהירידה הבוטה על הסטודנטים החרדים. אני מקווה כי אך שגגה היא מלפני יושב ראש הלשכה ולא זדון".

במקביל סיפר ללום כי יו"ר האגודות מכל הקמפוסים, המכללות והאוניברסיטאות, מתכנסים בימים הקרובים על מנת להיאבק בתופעה בכל דרך - חוקית, משפטית וציבורית. הוא הוסיף כי הוא קורא לראש הלשכה לסגת מצעדו החד-צדדי, ולשבת עם נציגי הסטודנטים לצורך הגעה לדבר מוסכם ומקובל.

הסרט של יורי גיא רון

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}