י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"7 אותיות יביאו 1000 דירות"

מצוקת הדיור בציבור החרדי, ועצירת הבנייה בביתר, הוציאו את ראש העיר מאיר רובינשטיין למלחמה על הבית • בראיון מיוחד הוא מסביר מי אשם בהקפאת הבניה. וגם: איזה 7 אותיות ישחררו את הבניה?

מאיר רובינשטיין. "אם לא יילך- נילחם בדרכים לא קונבנציונליות"
מאיר רובינשטיין. "אם לא יילך- נילחם בדרכים לא קונבנציונליות"

ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, לא מבין למה מתנכלים דווקא אליו. למה דווקא העיר שלו, נהייתה מוקד לויכוח בין לאומי. למה הוא לא יכול להרחיב את העיר שמשוועת ליחידות דיור נוספות.

הבוקר (ה') הוא שלח מכתב בהול לחברי הכנסת והשרים של סיעות ש"ס ויהדות התורה. במכתב הוא מתלונן על השקט המפתיע ששורר בכנסת בנוגע להרחבת הדיור בעיר ביתר.

אנחנו תופסים אותו לשיחה באמצע סיור רשמי עם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' מנחם אליעזר מוזס. ברקע נשמעות הצעקות של היו"ר החדש, נדמה שככל שפעילותו של מוזס גוברת כך הוא מקבל יותר כח. נטען מעצמו ומפעילותו.

רובינשטיין עוצר למספר דקות באמצע הסיור. חשוב לו להעלות את הנושא לראש סדר היום הציבורי. הנושא בוער בו, הוא מבטיח לא להרפות ולהילחם עד הסוף, בכדי שיאשרו את הבנייה בעיר שכל כך זקוקה לתוספת.

• על כמה דירות אתם נלחמים עכשיו?

"סך הכל 919 דירות. הדירות אמורות להגיע בארבע מנות. הפרויקט הזה מדובר עוד מזמן יצחק רבין שאישר את הבניה, ומאז זה נסחב. זה פשוט שערורייה, אין לי מילים אחרות בכדי להגדיר את מה שקורה כאן".

• ולמה זה באמת מתעכב? מי אחראי לעיכוב?

מי שאחראי בפועל, הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אולמרט רצה להסית את הדיון הציבורי מחקירותיו האישיות, ושלח את התקשורת לעיר הקטנה שלנו. הוא הודיע שלא ייתן לבנות. והוא הצליח. הוא הצליח להחדיר למודעות הציבורית שיש בעיה בבניה בביתר עלית, ועכשיו זה כבר נראה עובדה מוגמרת. גם ממשלת ליכוד- חרדים לא מאפשרת את הבניה".

• במי זה תלוי? למי אתם באים בדרישה?

"היום 1000 דירות, תלויות ב-7 אותיות. "אהוד ברק", ברגע שהוא חותם על הצו, אנחנו יוצאים מיד לבניה. ברגע שהוא חותם, אנחנו מביאים 1000 פתרונות למצוקת הדירות של הזוגות הצעירים. ברגע שהוא חותם, אנחנו עוזרים למשק הישראלי. רק תחשוב כמה כסף ייכנס לקופת המדינה, למפעלי מלט, לנגריות, לחברות הנלוות. והכול תלוי בבן אדם אחד שבאופן בלתי מוסבר - לא חותם".

• איזה פעילות אתם עושים בכדי לקדם את הנושא?

"אני יכול להבטיח: אני לא אנוח ולא אשקוט, עד שהפרויקט יאושר. שלחנו היום מכתבים לכל הנציגות החרדית. מי יודע אם לא לעת כזאת הם הגיעו למלכות. יש להם הזדמנות בממשלה שהיא טובה לחרדים, לקדם את הנושא, ואנחנו לא נרפה מהם. נלחץ עליהם כל הזמן. עד שהם יפעלו".

• ואם זה לא יעזור כיצד תנהג?

"בכל המאבקים הציבוריים שניהלתי בחיי, מיציתי קודם כל את המהלכים והנהלים הסטנדרטיים. אם נראה שזה לא הולך, ואין לנו ברירה. נשתמש בנשק יום הדין. על זה אני מעדיף שלא לדבר עכשיו"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}