י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

האירופאים ימשיכו לאכול בשר כשר

הישג לארגונים היהודיים באירופה: הפרלמנט האירופי דחה הצעות החוק לאסור שחיטה כשרה באירופה. הימים האחרונים לוו בחשש גדול לנוכח התגיסות מפלגות הירוקים לאשר את החוק

הפרלמנט האירופי בשטרסבורג
הפרלמנט האירופי בשטרסבורג

הישג גדול לארגונים היהודיים באירופה. הפרלמנט האירופי בשטרסבורג דחה היום (ד'), ברוב גדול את הצעות החוק שעשויות היו לאסור את השחיטה הכשרה והמסחר בבשר שנשחט כהלכה היהודית באירופה.

ההצעות נדחו ברוב של יותר משני שליש של חברי הפרלמנט המונים 785 חברים. "ההצבעה היום מסמלת ניצחון משמעותי לקואליציית הארגונים היהודיים באירופה שנוסדו על מנת לשמור על הייצוג הנרחב ביותר של הקהילות היהודיות באירופה. פעלנו כ'איש אחד בלב אחד' – אמר בתום ההצבעה מנהל היחסים הבינלאומיים של 'ועידת רבני אירופה' שליוה את הדיונים וההצבעה בשטרסבורג, מר פיליפ כרמל.

בתום מסע דיפלומטי מוצלח אותו ניהלו הארגונים היהודיים, הצביע הפרלמנט האירופי לראשונה בעד הכנסת שיטת השחיטה הכשרה לחוק האירופי כלגיטימית. אמש (ג') החלו הדיונים במהלכם ניסו כמה חברי פרלמנט ממפלגות 'הירוקים' ו'הליברלים' בגיבוי מסיבי של ארגונים למען זכויות החיות להעביר הצעות חוק במטרה לתת גושפנקא לדרוש בכוח החוק להמם את הבהמות במטרה להגן על הבהמות בשעת השחיטה ועל ידי כך לגרום לאיסור השחיטה והמסחר בבשר שנשחט כהלכה במדינות אלו. נציג הקונגרס היהודי האירופי, מר סרג' פייגנבאום אמר כי "אנו רואים בנושא הזה כנושא קריטי לחופש הדת ולקיום המצוות באירופה. פעלנו, כל הארגונים היהודיים, כחטיבה אחת. דיברנו בקול אחד, באמצעות מקצוענים שפעלו עבורנו בפרלמנט האירופי בהסרת חסמים גדולים וקשים במיוחד, ולכן התוצאות הם טובות".

כזכור, לפני כשבועיים קראו הרבנים הראשיים של הקהילות היהודיות הגדולות ביותר באירופה לאיחוד האירופאי להגן על זכויות השחיטה היהודית באירופה. הרבנים; סיר הרב יעקב צבי סאקס, הרב הראשי לבריטניה וחבר העמים הבריטי ונשיא עמית של 'ועידת רבני אירופה' והרב ברנהיים, הרב הראשי לצרפת, נועדו בלונדון, וקראו למדינות החברות באיחוד האירופאי להגן על שיטת השחיטה היהודית ולהימנע מלפגוע בזכויות הקהילות היהודיות באירופה. במכתב ששיגרו לראשי האיחוד האירופי ולנשיא הפרלמנט קראו הרבנים להדוף את ההצעה; "השחיטה, שיטת הריגת הבהמות היהודית לצורך מזון, מקובלת מאז ומקדם כזכות יסודית לאזרחיה היהודים של אירופה. ההשלמה עם מנהגי דתם של תרבויות המיעוטים בחברה הינה אחת מעמודי היסוד עליהם מושתת אופייה הליברלי והדמוקרטי של אירופה", הדגישו הרבנים.

הרב אבא דונר מנכ"ל ועידת רבני אירופה, אמר היום כי ההצעה שאושרה היום בפרלמנט האירופי טעונה עדיין את אישור מועצת השרים האירופית המתכנסת לדון בנושא בחודש יוני הקרוב; "טיוטת החוק בענין שיטת שחיטת בהמות הוגשה לראשונה על ידי מועצת השרים של האיחוד האירופי אשתקד. במידה וחוקה זו תתקבל על ידי מועצת השרים – שרי החקלאות של מדינות האיחוד בחודש יוני, ייתן הדבר גושפנקא למספר מדינות חברות לדרוש בכח להמם את הבהמות ועל ידי כך יגרמו לאיסור השחיטה במדינות אלו".

דונר הוסיף כי "אנו מאושרים בידיעה שממשלות מדינותינו רואות עניין זה בעין חיובית, אך באירופה קיימות 27 מדינות, והסכמתן של כל המדינות בתמיכתן על זכויות היהודים חיונית לא פחות". יצוין, כי ועידת החקלאות של הפרלמנט האירופאי אמנם בחרה לאחרונה לדחות דרישות אלה, אך מועצת השרים של האיחוד האירופי סירבה עד כה לפעול על פי ההצעות הללו.

נשיא הועד של נציגות יהודי בריטניה ויו"ר ארגון השחיטה ה EU, מר הנרי גרונוולד אמר בתום ההצבעה כי ההצבעה היום בפרלמנט מסמלת אכן בפעם הראשונה שהשחיטה היהודית מוכרת ולגיטימית ע"י המוסדות אירופאיים "אולם לפנינו עבודה קשה להשיג תוצאות זהות גם בהצבעת שרי החקלאות האירופיים שיתכנסו ביוני במסגרת מועצת השרים האירופיים לדון בהצעות שנדחו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}