י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יורו משפטיך ליעקב

כשנכנס יעקב ליצמן אל הגרי"ש אלישיב, התברר לו כי ההמתנה היתה שווה • הגרי"ש הדגיש שיש להקפיד לנהל את המשרד ע"פ ההלכה • ומה ענה כשנתבקש להכריע בנושאים ההלכתיים של המשרד?!

להקפיד על ההלכה. סגן השר יעקב ליצמן בביקור בבית הגרי"ש אלישיב.
להקפיד על ההלכה. סגן השר יעקב ליצמן בביקור בבית הגרי"ש אלישיב.

בשבועיים האחרונים, בין העיסוק ב'שפעת החזירים' למניעת סגירת חדר המיון הקדמי בקרית שמונה, עורך סגן השר הרב יעקב ליצמן מסע ביקורים בבתיהם של גדולי ישראל, על מנת לקבל את ברכתם לרגל כניסתו לתפקיד החדש.

במסגרת ביקורים אלו מנסה ליצמן למצב את עצמו כמי ששייך לכלל הציבור החרדי, ובכך לתקן את הנזקים שנגרמו ל'סיעה המרכזית' בשנה האחרונה. גדולי ישראל קבלוהו בחמימות, וברכו אותו בהצלחה בתפקידו החדש ועודדו לרגל התפקיד המאתגר.

אחד המקומות בהם ביקש ליצמן להתקבל היה בביתו של הגרי"ש אלישיב. בין הגרי"ש לאדמו"ר מגור שוררים יחסי ידידות קרובים מאוד, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשנים האחרונות, וליצמן חפץ מאוד לקבל את ברכת הגרי"ש אלישיב.

עוד בנושא:

תבשיל ליטאי • פרסום ראשון

ליצמן נאלץ אמנם להמתין כשבועיים, ואף לראות את הצמד פרוש את מוזס נכנסים יום לפניו, אולם כשהגיע בערבו של יום שלישי לסמטה בחנן 10, התברר לו כי הכל היה שווה. גם ההמתנה מורטת העצבים.

הגרי"ש קיבל את ליצמן בחביבות, והשיחה כולה התנהלה בטון פייסני. הגרי"ש התעניין ארוכות במהות התפקיד החדש, ואיחל לליצמן שינהיג את המשרד על פי התורה. "אלו דברים לא פשוטים ככל וכלל וצריך זהירות יתרה משום שמדובר בחיי אדם", אמר הגרי"ש.

בהמשך השיחה עורר הגרי"ש אודות נושא ניתוחי מתים, בדיקות מבחנה וכו', שיש להקפיד שהכל יתנהל על פי ההלכה. כשאחד הנוכחים העיר שאולי כדאי לרכז בכל שבוע את כל השאלות ההלכתיות המתעוררות במשרד, ולהביאם בסוף השבוע להכרעתו של הגרי"ש, חייך הגרי"ש ואמר: האם גם את זה אתם רוצים להטיל עלי...

ליצמן אמר להגרי"ש, כי בכוונתו להקים ועדת רבנים, להם היכרות בנושאי רפואה, שתכריע בנושאים ההלכתיים הקשורים למשרד הבריאות. ליצמן אף ציין את מאבקו נגד הרחבת בית החולים 'ברזילי' על חשבון בית העלמין הסמוך, וסיפר כי הורה להרחיב את בית החולים על שטח של מגרש החנייה.

בסיום השיחה הלבבית, שארכה כעשר דקות ובה השתתפו הרב יוסף אפרתי, הרב יצחק גולדקנוף, הרב אריה אלישיב, מנחם גשייד וחיים יוסטמן, יצאו הנוכחים מהחדר, וליצמן נותר עם הגרי"ש לבד. השניים שוחחו בניהם מספר דקות ביחידות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}