י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מירון: סיורים, הפגנות ומעצרים • מיוחד

קומץ מפגינים התאסף מחוץ לביתו של מרדכי הלפרין. לטענתם, הלפרין מכשיל את דרך מהדרין, מאינטרסים עסקיים. הלפרין מגיב להאשמות. וגם: סיור של שר התיירות וח"כ מוזס במירון • סיכום, גלריה ווידיאו

מירון: סיורים, הפגנות ומעצרים • מיוחד
יצחק לב ארי מהיר חימה

ההילולא המתקרבת, מוציאה משלוותם את תושבי מירון. מספר קנאים הגיעו למושב בימים האחרונים, ואינם בוחלים בשום דרך על מנת להפריע לעבודות במקום.

אתמול (ג') הגיעו קומץ מפגינים להפגנה סמוך לביתו של הלפרין. המפגינים ניצלו את הימצאותם של עיתונאים במקום, במסגרת סיור של חברת 'אגד' והחלו בצעקות רמות נגד הלפרין. המפגינים קראו תהילים והדגישו את הפסוק: "יהיו בניו יתומים ואשתו אלמנה".

המפגינים טוענים שהלפרין עושה ככל שביכולתו להפריע לדרך המהדרין, וזאת על מנת שיוכל לקבל מחירים טובים יותר על החדרים אותם הוא משכיר. לטענתם, הציבור שמשכיר את החדרים לא אוהב את דרך המהדרין, וההפרדה ההדוקה אותה ברצונם לקדם, והלפרין חושש שהדבר יפגע בפרנסתו.

הלפרין הגיב לאשמות ואמר: "אני הוא איש מירון האמיתי, אלו שבאו מרחוק ומנסים להכתיב, הם לא מייצגים את מירון".

בתוך כך, נעצר היום אחד המפגינים לחקירה במשטרת צפת. העצור יואב אברהם נחקר במשך שעתיים במטרה ושחרר לדרכו. לטענתו גורמים מהישוב מירון נלחמים בו מכיוון שהוא רוצה לקדם את דרך המהדרין נגד רצונם.

במסגרת הביקורים שנערכים במקום, הגיע היום (ד') למירון, גם יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס המרכז את הטיפול בהילולה הגדולה המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר בקבר הרשב"י שבמירון, אמר את הדברים במסגרת סיור היערכות שקיים היום במקום, יחד עם שר התיירות מר סטס מסשניקוב.

על הסיור הוחלט בישיבה משותפת שהתקיימה בשבוע שעבר בין מוזס, גפני ושר התיירות.

אל הסיור הוזמנו והצטרפו כל הגורמים ואנשי המקצוע הקשורים בארגון הארוע: משטרת ישראל, משרד התיירות, המקומות הקדושים, מד"א, כיבוי אש, מועצה אזורית מרום גליל, וכו'

הסיור נפתח במפגש בצומת חנניה משם נסעו לצומת פרוד שם נתן מפקד מתנ"א נצ"מ ראובן אדרי סקירה על עבודת הכשרת החניונים, מערך התנועה, ההסעות והשאטלים. הרב יוסף שווינגר- מנהל המרכז הארצי למקומות קדושים סקר את כל ההכנות של המרכז בכל הקשור להכנת התשתיות והנושאים השוטפים. הוא הדריך את המשלחת בחצרות ההדלקה של החסידויות השונות תוך הסבר מקיף על מנהגי ההדלקה והערכות כל הגורמים האזרחים להצלחת האירוע.

פמליית הסיור המשיכה אל מנהרת הולכי הרגל בצומת הרשב"י שם נתן נציג מע"צ הסבר וסקירה על המנהרה החדשה, דרך מהדרין וכו'. המשטרה הסבירה את חשיבות פתיחת המנהרה להולכי הרגל אשר תסייע במניעת הפרעות לתנועת כלי הרכב והאוטובוסים.

באתר קברו של רשב"י קיבלו סקירה על השיפוצים שנעשו, על הרחבת רחבת הריקודים והוספת שטחי ריקוד נוספים. ברחבת ההדלקה סקר מר דני חנניה מפקד כבאות מרחב גליל את הערכות כיבוי אש לתרחישים אפשריים.

מוזס שיבח את מע"צ על שנענו לבקשתו החוזרת ונשנית וריבדו מחדש את דרך הגישה אל אתר הרשב"י שהיתה מלאה מהמורות ובורות.

מהסקירות השונות עולה כי 4,300 שוטרים יהיו פרוסים להבטחת האירוע, להסדרת התנועה ולשמירה על הביטחון וכי המרכז למקומות הקדושים יחד עם המשטרה מקימים מרכז מידע טלפוני בו יוכלו לקבל מידע און ליין על דרכי גישה, ועידכונים נדרשים.

ח"כ מוזס ברך את השר על שבחר לרכז את התיאום בין הגורמים השונים ולבקר במקום, מה שמעיד על רצינות כוונותיו למען ציבור המבקרים במקום, והוסיף: "ברוך גוזר ומקיים! אני מקווה מאוד, כי לאחר ל"ג בעומר לא יהיה צורך להקים שוב את ועדת החקירה הפרלנטרית לבדיקת אירועי מירון בראשותי! אני מוותר על כבוד זה"

שר התיירות אמר כי אם יש מניעה תקציבית כל שהיא ידאג משרד התיירות לשיפוי מתאים.

מוזס שיבח את מר רענן לוין, מנהל מוסד בני עקיבא אשר אירח את יו"ר הסיעה, ואת שר התיירות ושאר משתתפי הסיור, כמו כן ציין כי גם ביום ל"ג בעומר עושה מר רענן לוין חסד עם כל נזקק.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}