י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חודש מארס:עוד ‭10,000‬ איש נוספו לדורשי העבודה

בישראל יש כיום כ-230 אלף דורשי עבודה. משרד התמ"ת שוקד על תכנית קידום צריכה מקומית, שתפנה כ-4 מיליארד שקלים לתעשייה המקומית ותייצר כ-‭20,000‬ מקומות עבודה חדשים

תורים בלשכת התעסוקה
תורים בלשכת התעסוקה


כמעט 230 אלף דורשי עבודה הגיעו לשירות התעסוקה בחודש מארס. מספר זה מהווה עלייה של כ-‭10,000‬ דורשי עבודה לעומת החודש הקודם. מספר זה אינו מגלם בתוכו כמה אנשים פוטרו במהלך החודש. עד כה, בגלל חג הפסח, פרסם שירות התעסוקה רק נתונים חלקיים על חודש מארס. כך מדווח 'מעריב'.

לאור המצב החמור נערך משרד התמ"ת, לקידום תוכניות שונות לצמצום האבטלה. אחת התוכניות המרכזיות היא קידום צריכה מקומית.

ממידע שהגיע ל'מעריב' עולה, כי עיקרי ההמלצות יכללו קידום צריכה מקומית על ידי המדינה, והפקת תו מוצר ישראלי אשר יעודד ישראלים לצרוך מוצרים כחול־לבן.

אז מה תכלול התוכנית? לפי מעריב, ניסוח החלטת ממשלה למתן עדיפות לרכישות מתוצרת מקומית. נכון להיום, סך כל הרכישות הממשלתיות עומד על 40 מיליארד שקלים, ועל פי ההערכות, שינוי החוק יפנה כ-4 מיליארד שקלים לתעשייה המקומית, וייצר כ־‭20,000‬ מקומות עבודה.

בתוכנית שמתגבשת ייכללו סעיפים נוספים רבים: המעניין ביותר מביניהם הוא תווית שתציין אילו מוצרים יוצרו בארץ, ויקלו על הצרכנים לקנות תוצרת מקומית, בלי הצורך להשתהות זמן רב מדי על קריאת האותיות הקטנות שעל המוצרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}