י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"הבחורים נמצאים בגיהנום" • תיאור מזעזע

אברהם שוורץ, חרדי המתגורר ביפן, התראיין במהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' וסיפר על מצבם הקשה של הבחורים הכלואים בתנאים נוראיים. וגם: סיכום מיוחד ממהלך הדיונים וגזר הדין • להאזנה

"הבחורים נמצאים בגיהנום" • תיאור מזעזע






פניהם של הנוכחים שישבו בספסלים האחוריים מול שלושת שופטי בית המשפט בצ'יבה שביפן, בשעה שאב-בית-הדין הקריא את גזר דינו של הבחור יוסף בן איטא רבקה, הלכו והחווירו ככל שהוא המשיך להקריא בקול קר ומתכתי את סעיפי האישום בהם הוא נאשם. באותם רגעים כבר היה ברור לכל: השופטים נטו לקבל את עמדת התביעה.

המשמעות: גזר הדין לא יהיה קל.

האשמה היתה בשני סעיפים מרכזיים: ניסיון להברחת חומרים מסוכנים לתחומי יפן ואי הצהרת מכס בגבולות. ואכן, בתום הקראת סעיפי האישום, שתורגמו סימולטנית לעברית על-ידי מתורגמן, הכריעו השופטים כי הם משיתים על הבחור עונש מאסר בין חמש לשמונה שנה בכלא, לרבות קנס של ארבעים אלף דולר. השופטים נתנו אפשרות לאסיר לערער על חומרת עונשו לבית משפט העליון היפני בתוך כשבועיים ימים.

גזר הדין הקשה התקבל בתדהמה, אך יחד עם זאת, אומר יונה בונדו אחיו של יוסף, כי הוחלט שלא לערער עליו לערכאה השיפוטית העליונה ביפן, אלא לפתוח מידיית בהליכי הסגרה לישראל.

יונה בונדו אחיו של העצור הסביר בעיתון 'המודיע' את משמעות גזר הדין: "בית המשפט גזר על אחי עונש מאסר של בין חמש לשמונה שנה. לפי החוק היפני משמעות גזר הדין הוא, שהנאשם אמור לרצות עונש מאסר של כשמונה שנים, אולם בהתנהגות טובה מנכים שלוש שנים. כך שבפועל גזר הדין הוא של חמש שנות מאסר בפועל.

"אולם השופט הוסיף, כי מתוך קרוב לארבע מאות יום שאחי יושב במעצר מזה כשנה וחודש, הוא מוכן להכיר במאתיים ושישים יום מהם כמי שכבר ריצה את עונשו מתוך חמשת השנים שנגזרו עליו".

הלקח: לא לוקחים חבילות

המסר מפרשייה זו צריך להיות חד משמעי: לא לוקחים שום חבילה, גם לא מאנשים שנראים חרדים. לא מכירים – לא לוקחים. מכירים – לא לקוחים מבלי לבדוק את תוכנה.

גם כשמגיעים לשדה התעופה, ואנשי הבטחון שואלים 'האם קיבלתם חבילה להעביר הלאה?' – יש להצהיר. תצהירו שקיבלתם חבילה. זה רק יקל.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}