י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כבוד היו"ר

'דגל התורה' שוב הפסידה במאבק על תפקיד יו"ר הסיעה: ח"כ אליעזר מנחם מוזס מ'אגודת ישראל' הוא יו"ר סיעת יהדות התורה. ח"כ אורי מקלב קיבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון

לשעת צרה. ח"כ אליעזר מנחם מוזס
לשעת צרה. ח"כ אליעזר מנחם מוזס

בתוך סיעת 'יהדות התורה' חלו היום תמורות, שבמבט ראשון לא נראות משמעותיות. אך לטווח הרחוק יש בהן השפעה לא מועטה.

ח"כ אורי מקלב קיבל בישיבת הסיעה את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, חבר בוועדת חוץ ובטחון, וחבר בוועדת חוקה. ח"כ משה גפני קיבל תפקיד של ממלא-מקום חבר ועדת חוץ ובטחון, ויוכל להשתתף בדיונים חשובים, אך ללא זכות הצבעה. ח"כ אליעזר מנחם מוזס קיבל את תפקיד יו"ר סיעת יהדות התורה וחבר בוועדות הכנסת, חינוך, וכלכלה.

למעשה, התפקיד המשמעותי היחיד שחולק היום, היה החברות בוועדת חוץ וביטחון היוקרתית. ח"כ אברהם רביץ ז"ל ראה בחברות בוועדה זו את אחד מהתפקידים החשובים שמילא במהלך שנותיו הפוליטיות. בישיבת הסיעה התפקיד ניתן למקלב ללא עוררין. אמנם יו"ר הסיעה הוא תפקיד לשם כבוד בעיקרו, אך מקלב, שהוא איש עשייה מובהק, העדיף את החברות בוועדת חוץ וביטחון.

תפקיד יו"ר הסיעה, אין בו משמעות רבה, מלבד תוספת של חצי משרה לעוזר פרלמנטרי, וייצוג הסיעה באירועים לשם כבוד. אולם במצב של היחסים כיום בין הפלגים השונים בתוך המפלגה, לא נראה שמישהו היה מוותר בקלות כה רבה על מעט כבוד, אבל אולי ימי הספירה הכניסו את נציגי הציבור שלנו לקצת פרופרציות.

למעשה, שוב הפסידה 'דגל התורה' במאבק על תפקיד היו"ר, ובסופו של דבר התפקיד נשאר בידי 'אגודת ישראל'. ולא סתם בידי 'אגודת ישראל', אלא בידי ח"כ אליעזר מנחם מוזס, הנחשב כקרוב מאוד ליעקב ליצמן, היו"ר לשעבר.

מי שמזלזל בתפקיד, קיבל את ההוכחה לחשיבותו בשבועות האחרונים. היו מהח"כים שרצו לזמן את הסיעה לדיון, אך הסמכות לזמן דיון נמצאת בידיו של היו"ר - וזה לא רצה לכנס את הסיעה לדיון על סמכויותיו של היועץ הורן במשרד ראש הממשלה.

ואת תפקיד זה השכילה 'אגודת ישראל' לשמר בידיה, לשעת צרה. ומי יודע כמה מהר שעה זו תגיע?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}