י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שרב כבד: בתים עלו באש, עצים קרסו

החום והרוחות העזות גורמים נזקים: בכפר חב"ד עלה בית באש, לאחר שעץ קרס על עמוד חשמל, והשריפה התפשטה לחורשה סמוכה. אין נפגעים. שריפות גם בשדרות, בקיבוץ גת ובכפר הרי"ף

הבית עולה באש. צילום. י. בלינקו, col
הבית עולה באש. צילום. י. בלינקו, col

שרב, אובך ושריפות ברחבי הארץ: מזג האוויר היבש והחם, והרוחות העזות המנשבות כבר גורמים נזקים. בשעה חמש לפנות בוקר פרצה שריפה גדולה בכפר חב"ד, שכילתה בית. האש פרצה לאחר שעץ קרס על עמוד מתח גבוה וגרם לקצר. הרוחות העזות ליבו את הלהבות, והאש התפשטה לחורשה סמוכה, בתוכה ממוקם המקווה המקומי.

במקום פעלו חמישה צוותים של כיבוי מתחנת איילון, שהשתלטו על האש. לא דווח על נפגעים. הבית שנפגע הוא בית פרטי, דו-קומתי.

מחקירה ראשונית עולה, כי השריפה פרצה, ככל הנראה, לאחר שעץ נפל על עמוד חשמל ופגע בחוטי החשמל. "ניצוצות של אש נפלו על צמחייה יבשה שליד הבית ומהם התפשטה השריפה", אומרים בכיבוי-האש.

"ראיתי הבזקים של אור", סיפר הצלם יואל בלינצקי, איש השמירה של כפר חב"ד ל-COL. "מיהרתי למקום וראיתי שריפה ענקית באחד הבתים. ראיתי אישה זקנה צורחת בכניסה לבית. היא החזיקה סדין והייתה חסרת-אונים. הבחור שהיה לצידי, נכנס מיד וחילץ אותה במהירות החוצה.

"פרצנו לבתים הסמוכים והערנו את התושבים. כולם היו בשינה עמוקה. לא היה יותר מידי זמן להשתהות. הוצאנו אנשים, נשים וטף. כולם היו מבוהלים. הוצאנו תינוק בן חודשיים שאמו הייתה בפאניקה".

ניידת הכיבוי הראשונה הגיעה 25 דקות לאחר שכוחות הכיבוי הוזעקו למקום. "רצינו להשתלט על השריפה", אומר בלינצקי, "אבל לא היה לנו ממש איך. אין באיזור אף צינור כיבוי. לולא תושייתנו, זה היה נגמר אחרת. פעלנו במהירות ועשינו את המירב שלא יהיו נפגעים בנפש".

דובר כיבוי איילון, כבאי גיא מנשרוב, שפעל במקום, מספר: "בגלל מזג האוויר הקשה, האש תפסה תאוצה, ושרפה את המבנה כולו. למרבה המזל, אין נפגעים באירוע".

צילום. י. בלינקו, colצילום: צילום. י. בלינקו, col
צילום. י. בלינקו, col

לפי אתר YNET, גם כוחות כיבוי אש באזור לכיש יצאו לשטח לטפל באירועים רבים שנובעים מהשרב. בשדרות פרצה שריפה בשני מוקדים, ועץ קרס על עמוד מתח גבוה. צוותי חברת החשמל הוזעקו לטפל באירוע.

בנחל עוז השתוללה שריפת קוצים גדולה. גם בקיבוץ גת הסמוך לקריית גת פרצה שריפת קוצים גדולה. באזור התעשייה בקריית גת התמוטטו שני עמודי מתח גבוה ובמקום פרצה אש. כוחות כיבוי האש עמלים על כיבויה.

באזור כפר הרי"ף במועצה האזורית יואב נשרפו עצי דקל, והאש התפשטה לשני מחסנים ביתיים. גם שם עמלו על כיבוי השריפה. בכיבוי אש מדווחים כי הם נערכים בכוננות גבוהה לאירועים נוספים.

היום (ב) יהיה יום שרבי עם טמפרטורות גבוהות, רוחות חזקות ואובך. אחר הצהריים ישבר השרב. בשל תנאי מזג האוויר והשרב ברחבי הארץ, ממליצים במגן דוד אדום לציבור להרבות בשתיית נוזלים ולחבוש כובע. לסובלים ממחלות כרוניות בדרכי הנשימה, לתינוקות ולקשישים, מומלץ לשהות בחדרים סגורים ולהימנע מפעילות ספורטיבית עד שהשרב ישבר והאובך יתפזר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}