י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כסף לא כשר • חשיפה

בכירים לשעבר במועצה הדתית בירושלים נחקרו ביחידה למניעת הלבנות הון ביאחב"ל. בחקירה מעורבים רשת שיווק לפירות וירקות, וגורמים נוספים. וגם: איך שורבב שמו של הגר"י אפרתי לפרשה?

כסף לא כשר  • חשיפה

ירושלים החרדית סוערת. מאז שעות הבוקר המוקדמות, החל לזרום מידע על מעצרם של בכירים במועצה הדתית בירושלים. המידע דיווח על מעצר, בעקבות חשיפה של פרשיית הלבנת הון מהגדולות שידענו. אל הנושא שורבב שמו של הגר"י אפרתי, ממעניקי הכשרויות בירושלים, ומי שמשמש כאיש אמונו של הגרי"ש אלישיב. והרוחות סערו.

ייאמר ברורות, מבדיקה יסודית שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה כי לגר"י אפרתי אין כל קשר לפרשה המדוברת. שמו שורבב לפרשיה עקב כך שהעצורים ניהלו בעבר את המועצה הדתית בירושלים, ומטיבן של שמועות להתגלגל ככדור שלג, ולגרור אל המדרון את כל מי שנקרה בדרכו.

אמש (מוצ"ש), בשעת לילה מאוחרת, נעצרו מספר אנשים שניהלו בעבר את המועצה הדתית בירושלים, ונלקחו למטה חקירות בין-לאומיות (היאחב"ל). כזכור, לפני מספר שנים הייתה המועצה הדתית בעיר בפיקוח ועדה ממונה. בשעתו נשמעו טענות רבות על אי סדרים ועבירות כלכליות חמורות הנעשות בחסות אותה ועדה.

העצורים נלקחו לחקירה, שנמשכת ברציפות משעות הבוקר המוקדמות. מהפרטים שהגיעו לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי בפרשייה המדוברת מעורבת רשת שיווק פירות וירקות, שעל פי החשד, דרכה בוצעו העבירות המדוברות.

במהלך היום נקרא לחדר החקירות חסיד בעלזא שעבד במערכת הכשרות של ירושלים בעבר, אך הוא שוחרר לאחר שעתיים של חקירה.

יצוין, כי החשודים מכחישים כל קשר לחשדות המיוחסות להם. החשודים טוענים שהעבירות נעשו על ידי רשת השיווק וכי להם לא היה כל קשר למעשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}