י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השגחה לא כשרה • וידאו לצפיה

תופעה מדאיגה: עשרות בתי עסק במרכז ירושלים מציגים 'תעודות כשרות' למהדרין, מגופים בלתי מוכרים. גורמים ברבנות: חלק ממפעילי גופי "הכשרות" משתייכים לארגוני פשע

השגחה לא כשרה • וידאו לצפיה
אלי שקד

אם ביקרתם לאחרונה בירושלים, לא יכולתם שלא לתהות על פשר המהפכה הרוחנית שעוברת על המסעדות במרכז בעיר: כמעט בכל מסעדה מתנוססת בגאווה תעודת כשרות למהדרין מן המהדרין. הבעיה: התעודות הן של גופים לא מוכרים.

בשיחות שקיימנו עם בעל מסעדות שונות, הודו הבעלים בפה מלא כי עבור אותן תעודות הם נדרשים לשלם סכום נמוך בהרבה מאשר עבור תעודות של גופי כשרות מוכרים. לדבריהם, המשגיחים של אותן כשרויות נוחים ומסבירי פנים, מה שלעיתים יכול להעיד על רמת הכשרות.



הרב שמואל בורשטיין, סגן מנהל מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים, מסביר: "במצב שנוצר היום, כאשר בשטח פועלים גופי כשרות אנונימיים, שבחלקם לא עומד מאחוריהם דבר, יש לבדוק כל מסעדה - מי עומד מאחורי ההכשר, וגם במקרים בהם גופי הכשרות מוכרים לוודא עם המשגיח שהכל כשר".

בין שמות הבדצי"ם החדשים המעניקים תעודות כשרות ניתן למצוא את "עטרת הכשרות", "אהלי יוסף", נזר ההידור" ואחרים. ברבנות מפנים אותנו להודעה שפורסמה זה מכבר, בה נכתב: "לשאלת רבים בדבר הגוף המכנה עצמו בד"ץ נזר ההידור בראשות הרב אברהם קסלר, הרינו להודיעכם כי הגוף הנ"ל אינו מוסמך בשום פנים ואופן להעניק תעודת כשרות....יש בהצגת תעודה זו משום הכשלת הציבור".

בשיחות שקיימנו עם גורמים שונים ברבנות הם הסבירו לנו, שלא לציטוט, כי האכיפה בעייתית נוכח העובדה כי המפעילים את גופי כשרות אלה, משתייכים במקרים מסויימים לגופי פשע מוכרים, וכי במקרים רבים טעמו את נחת זרועם מי שניסה להתנגד להם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}