י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סופית: דמיאניוק יגורש לגרמניה

לפני שבועיים צולם דמיאניוק נגרר מביתו, זועק מכאבים - ובית המשפט חס עליו, ודחה את הליכי הסגרה ברגע האחרון. לאחר שתועד במצלמה נסתרת כשהוא הולך בכוחות עצמו - הוחלט סופית לגרשו

דמיאניוק במשפטו בישראל
דמיאניוק במשפטו בישראל


בית משפט פדרלי הורה ביום ו' על גירושו לגרמניה של ג'ון דמיאניוק בן ה־‭,89‬ לאחר שהליכי הגירוש הוקפאו לפני כשבועיים, בשל מצבו הבריאותי.

בשנת 2005 קבע בית המשפט בארצות הברית כי דמיאניוק שיקר לפקידי ההגירה בארצות הברית, והסתיר את העובדה ששימש כשומר בשלושה מחנות כפייה במהלך מלחמת-העולם השנייה. אזרחותו האמריקנית של דמיאניוק, אותה קיבל בשנת ‭,1952‬ נשללה, אך לא נמצאה מדינה שתסכים לקבלו. כשגרמניה הודיעה כי תעמיד את דמיאניוק לדין באשמת סיוע לרצח 29 אלף יהודים, הגיש משרד המשפטים הגרמני בקשת הסגרה.

לפני כשבועיים דפקו שישה סוכני הגירה פדרליים על דלת המשפחה, ובידם צו הגירוש לגרמניה. מחוץ לבית המתינו צלמים של רשת טלוויזיה מקומית, שתיעדו את ששת הסוכנים סוחבים קשיש מיוסר וזועק לתוך רכב שהמתין מחוץ לבית. התמונות של הקשיש המתייפח מכאבים בכיסא גלגלים עשו את שלהן, ובית המשפט עיכב את הגירוש.

אולם משרד המשפטים האמריקני הצליח להוכיח כי הכל היה מבוים, כשחשף סרט שצולם במצלמה נסתרת אשר תיעד את דמיאניוק הולך בכוחות עצמו. כיוון שכך, הוחלט לגרשו.

דמיאניוק מכחיש עד היום כי הוא "איוואן האיום" מטרבלינקה, המואשם בהובלת 29 אלף יהודים מקרונות הרכבת לתאי גז במחנה ההשמדה סוביבור בשנת ‭.1943‬ דמיאניוק הועמד לדין בישראל, וב־1988 הורשע ונגזר עליו גזר דין מוות, על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם. ב־1993 הפך בית המשפט העליון של ישראל את ההחלטה על פיה, וזיכה אותו מחמת הספק.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}