י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ל"ג בעומר: הכותל יהיה פתוח למתפללים בעת ביקור האפיפיור

משטרת ירושלים והיחידה לאבטחת אישים בשב"כ נענו לדרישת רב הכותל: מתחם הכותל יהיה פתוח בעת ביקור האפיפיור למרות הקשיים האבטחתיים. בעת הביקור תוגבל הכניסה רק מהצד הצפוני

נענו לדרישתו. הרב שמואל רבינוביץ
נענו לדרישתו. הרב שמואל רבינוביץ

משטרת ירושלים והיחידה לאבטחת אישים בשב"כ הודיעו כי נענו לדרישת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, ומתחם הכותל המערבי יהיה פתוח ביום ל"ג בעומר, בעת ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בהר הבית וברחבת הכותל המערבי, למרות הקשיים האבטחתיים שיש בהחלטה זו .

לאור שינוי החלטה קודמת, תתאפשר תפילה רגילה במשך כל שעות הלילה, והחל מתפילת הנץ יופנו המתפללים לאולם התפילה בקשת ווילסון ולמנהרות הכותל המערבי.

הכניסה תתאפשר למתפללים הן מהצד הצפוני (שער האשפות) והן מהצד הדרומי (רח' הגיא) של רחבת הכותל המערבי, עד לזמן הביקור בשעה 9.45. לא תהיינה מגבלות כלשהן על המתפללים. גם בעת הביקור תוגבל הכניסה רק מהצד הצפוני, והבאים לכותל המערבי יופנו לרח' הגיא, ומשם יוכנסו לרחבת הכותל המערבי.

דיונים נוספים יתקיימו בימים הקרובים, לאור דרישות רב הכותל המערבי ואנשי 'הקרן למורשת הכותל המערבי', להקל יותר על המתפללים הקבועים של הנץ החמה בדרכי הגישה אל רחבת הכותל, ושינויים נוספים שנדרשים, לדעתם, לטובת המתפללים ומבלי שישנו מהותית את צרכי הביטחון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}