י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הפיתרון במצוקה

קבוצת 'פיתרון לדיור' נתקלת בקשיים כבר בתחילת דרכה: הבניה במודיעין עלית מוקפאת, הקרקע עליה ניהלו מו"מ נרכשה על-ידי חברת 'קרית ספר', וכלל לא בטוח שיהיו אישורי בניה • פרסום ראשון

הכנס במוצאי שבת שעבר. 'פיתרון לדיור'?
הכנס במוצאי שבת שעבר. 'פיתרון לדיור'?

מצוקת הדיור בציבור החרדי, מסרבת לרדת מסדר היום. פרויקטים מפרויקטים שונים מוצעים לציבור תחת מעטפת נוצצת של אישורי רבנים. והציבור, שצמא לדירות, רץ בהמוניו למשרדי הרכישה - וקונה מכל הבא ליד.

בשנים האחרונות נשמעו אין-ספור סיפורים על עוקצים שביצעו קבלנים תאבי-בצע, לציבור צמא הדיור. הציבור, שנכווה ברותחין נזהר גם בצוננין, אך המצוקה הקשה מקהה ככל הנראה את החושים הבריאים.

לפני כשבוע יצא לדרך, בקול רעש גדול, פרויקט 'פיתרון לדיור'. בראש הפרויקט עומד הגר"י סילמן. היזם שמנהל את הפרויקט, מאיר כהן, נחשב לאיש אמון, שניהל בעבר פרויקטים לא מעטים בהצלחה גדולה.

בכינוס שערכו במוצאי שבת שעבר, הששתתפו אלפי אברכים, שחיפשו לשמוע פיתרונות. ואכן, בכינוס הבטיחו היזמים לבנות, תוך תקופה קצרה, כ-3000 יח"ד - חצי בקרית ספר וחצי בבית שמש.

הציבור שמע, התלהב ונרשם.

בשבוע האחרון גדשו את משרדי הפרויקט מאות אברכים נלהבים, ששילמו את דמי הרישום, שעמדו על סך 20,000 ₪. המארגנים הבטיחו שתוך זמן לא רב, יחתם חוזה, והם ישמעו את הפרטים המדויקים על העיסקה, עליה שילמו 20,000 ₪.

אך מתברר, שהפרויקט החדש, נתקל בקשיים, עוד בטרם התחיל.

מפרטים שהגיעו לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי היזמים ניהלו מו"מ עם חברת 'נאות הפסגה' על רכישת שטח המיועד לבניית כ-1000 יח"ד. אך בטרם הספיקו להתקדם הללו עם המו"מ, מיהרה חברת 'קרית ספר' לחתום חוזה עם 'נאות הפסגה', וביום שישי נרכש השטח על ידם.

הפרויקט החדש נשאר ללא עתודות קרקע.

בשיחה שערכנו עם מאיר כהן, יזם הפרויקט, הוא אומר: "אני לא אמרתי מעולם באיזה שטח מדובר, ואני לא יודע מאיפה אתם לוקחים שזה השטח. יש בעיה אחרת במודיעין עלית עם אישורי הבניה, ואני לא יודע עדיין איפה אנחנו עומדים. אם יהיה אישורי בניה במודיעין עלית, אנחנו נבנה שם".

• מה זו הסודיות הזאת, למה אתם לא אומרים איפה הקרקעות?

"אתה רואה שאנשים רק חושבים שאנחנו מנהלים מו"מ עם מישהו ורוכשים את השטח. ההבדל ביננו לבין קבלנים אחרים, שהם חייבים לרכוש את הקרקע בשביל הרווח, אנחנו לא ככה. אנחנו פועלים בשליחות הציבור, ורוצים להביא להם את העיסקה הזולה והמשתלמת ביותר. מאחורינו ועדת רבנים שאיתם אנחנו מתיעצים על כל דבר".

• יש לכם דד ליין, עד מתי אתם יכולים לרכוש שטח?

" לא. אבל כשאחוזת ברכפלד התחילה להיבנות, היו שם בעיות עם האישורי בניה, והבניה התעכבה שלוש שנים. אנחנו לא נחכה שלוש שנים. יש לנו ועדת רבנים שהיא תחליט מה לעשות".

• אם לא יהיה אישורי בניה בקרית ספר, תחזירו את דמי הרישום?

"יש לנו גם פרויקט בבית שמש, ונציע גם אותו לאנשים. אם הוא לא ירצה לעבור, אנחנו נחזיר את הכסף".

מבדיקה שערכנו, נראה שהקבוצה החליטה לרדת מהבניה בקרית ספר. הבעיות ברכישת השטח, והמצב הפוליטי הסבוך, שלא יאפשר בניה במקום, הוציאו את האוויר ממפרשי היזמים, ובינתיים הבניה תחל בבית שמש בלבד.

בבית שמש מתנהל משא ומתן מואץ, מול מוכרי הקרקעות, והצדדים מקווים שיגיעו להסכם עוד השבוע. מכיוון שהבניה תתבצע על ידי קבוצת רכישה, כל קונה יקבל את חלקו היחסי בקרקע במעמד הרכישה, וישלם לפי התקדמות הבניה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}