י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'פרזות' תשב ירושלים?

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים ומשנה לראש העיר, שלומי אטיאס, תוקף את כוונת עיריית ירושלים והאוצר לסגור את חברת 'פרזות', ולהפנות עשרות מיליוני שקלים מהדיור הציבורי לטובת מטרות אחרות

שלומי אטיאס
שלומי אטיאס


יו"ר סיעת ש"ס בעיריית ירושלים והמשנה לראש העיר ירושלים, שלמה אטיאס, פנה במכתב לראש העיר, ניר ברקת, ומחה על כוונתו וכוונת רשות החברות הממשלתיות להעביר הצעת החלטת ממשלה לסגירת חברת 'פרזות'.

במכתבו, שנשלח בהעתקים לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ולחברי מועצת עיריית ירושלים, מציין אטיאס כי במשך שנים "כיהנתי כחבר דירקטוריון החברה. בכהונתי ראיתי את התרומה העצומה של החברה לתושבי ירושלים ובמיוחד לתושביה הנזקקים. כיושב ראש סיעת ש"ס במועצת העיר וכאחראי במשך שנים רבות על תיק הרווחה בירושלים, הנני להודיעך על התנגדותי הבלתי מתפשרת למהלך זה.

"סגירת החברה תהווה תעודת עניות לפרנסי העיר, אשר מתוייגת כעיר הענייה ביותר בארץ, במיוחד בשעה זו - בה המצב במשק קשה, וקיום החברה הוא תנאי הכרחי. אני דורש לקיים ישיבת מועצה בעניין שבנידון, בה אגיש הצעה להחליט, כי עיריית ירושלים תתנגד למהלך ותנקוט צעדים חד משמעיים לשם העברת רוע הגזירה".

סגירת חברת 'פרזות' הינה תוכנית סודית של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יחד עם משרד האוצר, במטרה להשתלט על כספי מכירת הדירות מהדיור הציבורי שהצטברו בקופת החברה ולהעבירם לנושאים לא ידועים אחרים, אף שכספים אלו מיועדים כולם לפתרונות דיור של האוכלוסייה הנזקקת בירושלים.

אין מדובר בצעד חדש. לפי 'חוק הדיור הציבורי' כספי מכירת הדירות יוקצו להגדלת מלאי הדיור הציבורי ושיפוץ דירות קיימות, אך מתברר כי הכנסות בסדר גודל של מיליארדי שקלים שמקורן ממכירות דירות ציבוריות (עמידר, עמיגור, שקמונה ואחרות) ואשר הוזרמו במהלך השנים לקרן לדיור ציבורי "הולאמו" על ידי האוצר ומימנו חובות של האוצר לסוכנות היהודית. יתרות נוספות בסך מאות מיליוני שקלים נבלעו בקופת האוצר ונוצלו למטרות לא ידועות.

תכניתו של ניר ברקת יחד עם האוצר נעשתה בחדרי חדרים, שלא על דעת חברי הנהלת העיר וחברי מועצת העיר, וקיימת התנגדות לתוכנית זו מקיר לקיר בעיריית ירושלים, כולל חברים בסיעתו של ברקת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}