י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגימיק שהפך לסיוט • חשיפה

איך הפך גימיק תמים של אחת מקופות הצדקה הגדולות לפרשיה שסיבכה סוחר מט"ח ידוע, פוליטקאי בכיר, ואחד מגדולי הדור? ולמה שלחו אנשי מס הכנסה מכתב ובו שאלות לאחד מחשובי רבני בני-ברק?

הגימיק שהפך לסיוט  • חשיפה
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

המלחששים ב'מקווה נייעס' של בני-ברק ידעו לספר בשבועיים האחרונים על פרשיה חמורה בה מעורבים סוחר מט"ח מפורסם, פוליטקאי בכיר, ואחד מגדולי ישראל. טיבן של שמועות שהן מתחילות בקטן, וככל שחולף הזמן הן הולכות וצוברות תאוצה. דיברו על חקירות, על פשעים שעונש המאסר עליהם הוא מספר שנים 'בפנים', ועוד.

מבדיקה יסודית שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי אמנם אין עשן בלי אש, אך המציאות רחוקה מהשמועות מרחק רב.

הסיפור החל בגימיק שערכה אחת מקופות הצדקה הגדולות בציבור החרדי. הקופה הכריזה כי בכדי להגביר את אמון הציבור בפעולותיה, היא ממנה את גדולי הדור בתור חברי עמותה, וכי הם יהיו אלו שיפקחו על הנעשה בכספי הקופה. אמרו ועשו. מספר גדולי ישראל הוחתמו על היותם חברי עמותה, והציבור הוזיל מכיסו כספים רבים לטובת הקופה.

קופה זו מנהלת מערך גיוס כספים גדול בארצות נכר. מכיוון שיש צורך בהעברת כספי התורמים מחו"ל לארץ-הקודש, ביצעו זאת מנהלי הקופה באמצעות אחד מסוחרי המט"ח הגדולים בבני-ברק, שהעביר את הכספים לקופה. בשלב זה השתלב בהנהלת אותה קרן צדקה, אחד מעוזריו הבכירים של פוליטיקאי בכיר. אותו עוזר קשור בקשר אמיץ לאותו סוחר מט"ח.

בשבועות האחרונים החל מס הכנסה בחקירה יסודית של עסקי סוחר המט"ח. החקירה, שככל הנראה, לא עלתה יפה, הובילה לחקירת העברות הכספים מחו"ל לטובת קרן הצדקה. באותן העברות היה מעורב עוזרו של הבכיר, ואף הבכיר בעצמו סייע מספר פעמים בהעברות המט"ח.

במהלך חקירת סוחר המט"ח, עלו אי אלו אי סדרים בהעברות המדוברות, והפוליטיקאי ועוזר נחקרו בנושא. מכיוון שגדולי הדור רשומים בתור חברי עמותה, נשלחה בימים האחרונים רשימת שאלות מפורטת ממשרדי מס הכנסה, המיועדת לאחד מגדולי הדור בבני-ברק, ובה פורטו כל העבירות המיוחסות לאותה קופה.

השאלון הוחזר למשרדי הכנסה, וגורמים המקורבים לנושא אומרים, שגדול הדור אינו נחשד בשום עבירה, וכי רשימת השאלות היא הליך פורמלי, הנובע מהיותו חבר עמותה.

אותו גורם מציין, כי למיטב ידיעתו החקירה תסתיים בלא כלום. השמועות שרצות בבני ברק, הוא מוסיף, הן חסרות בסיס לחלוטין ובסוף כולם יראו שההר הוליד עכבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}