י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הר כשרויות • פרסום ראשון

שני רבני בית כנסת בשכונת הר נוף יחלו בחלוקת תעודות כשרות לחנויות בשכונה. התנאי לחנויות, לא להכניס הכשרים ספרדים. התושבים הספרדים זועמים, ולא מבינים למה צריך שינויים בכשרות

הר כשרויות • פרסום ראשון

שכונת הר נוף בירושלים מורכבת ממרקם חברתי די נדיר בציבוריות החרדית. בין תושבי השכונה תוכלו למצוא רבנים הדורי זקן, לצד אנשים העמלים על פרנסתם, אשכנזים מהלכים יד ביד עם ספרדים. חרדים לצד דתיים לאומיים. ועוד כהנה וכהנה. כולם חיים זה לצד זה בשלווה ובנינוחות.

מטבע הדברים, אין בשכונה ועדות רבנים לענייני צניעות, או משמרות צניעות, או כל כיוצא באלו. ככלל, החוק הבלתי כתוב אומר: חיה ותן לחיות. גם החנויות לממכר מזון בשכונה לא נושאות על דלתותיהן תעודות כשרות. התושבים מכירים את הבעלים וסומכים על יושרם.

בימים הקרובים, תחול מיני מהפכה בשכונה: לראשונה מאז הקמתה, קם גוף התיימר לייצג את התושבים, הגוף ייתן הכשר לחנויות לממכר מזון בשכונה.

הגוף הוקם על ידי הרב יצחק רובין והרב זעפראני. רובין, המכהן כדיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ, התנה את נתינת ההכשר לאיטלזים בשכונה, בתנאי הקודם למעשה שלא ימכרו באיטליז בשר בהכשרים ספרדים.

מספר תושבים בשכונת עמם שוחחנו הביעו זעם רב על ההחלטה. תושב מנכבדי השכונה, שהעדיף שלא יצוטט בשמו, אמר: "איך ייתכן שבשכונה שבה גר הגר"ע יוסף, לא יתנו להכשרים ספרדים להיכנס. זה פשוט שערוריה".

אותו תושב הוסיף: "הרי הגר"ד יוסף הינו רב השכונה, הולכים ומקימים גוף כשרות חדש וכל זאת ללא ידיעתו. יתירה מכך, אני לא מבין בשביל מה צריך הכשר על חנויות? מה רע במה שהיה עד עכשיו?"

ההכשר אותו יעניקו הרבנים, יינתן תמורת התחייבות להכניס מוצרים משלושה הכשרים: העדה החרדית, הרב לנדא והרב רובין.

בימים הקרובים יוכרז באופן רשמי על הקמת ההכשר, כשבשלב הראשון יצטרפו להסדר החדש, איטליזים, חנות קמעונאית, ומספר חנויות נוספות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}