י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ערמות אשפה על חברון המקראית

ערביי חברון עורמים פסולת בניין ואשפה על תל חברון - האתר בו שרידים ארכיאולוגיים מעידים על רציפות יהודית כבר מימי האבות. דובר הישוב היהודי: "אין לי ספק שיש כאן פגיעה מכוונת"

ערמות אשפה על חברון המקראית
יוסי כץ

ערימות אשפה ופסולת בניה נערמות על 'תל חברון', אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים בתולדות העם היהודי. היישוב היהודי מתריע אבל הרשויות מעדיפות להעלים עין.

בשיחה עם 'ערוץ 7', אומר דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, כי מזה זמן רב משליכים ערביי חברון אשפה באזור בו נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים חשובים ביותר לעם היהודי, וכעת הוחרפה התופעה כאשר גם פסולת בניין מגיעה מקצווי העיר לאתר.

ארנון מזכיר שבמקום שרידי עיר בת 4,500 שנה, חומה מתקופת האבות, שרידי עיר ישראלית מהחשובות בממלכת יהודה, שרידים מתקופת המרד הגדול ועוד. כל אלה, הוא מדגיש, מחזקים את הרציפות היהודית במקום, ובמרוצת השנים האחרונות הפכו למוקד טיולים וסיורים של יהודים באזור.

להערכתו, גורם ערבי כלשהו שם את המקום כיעד לפסולת של ערביי העיר. "אין לי ספק שיש כאן פגיעה מכוונת", אומר ארנון. "זו אחריותה של ממשלת ישראל כלפי כל אתר תרבותי וארכיאולוגי. חייבת להינקט פעולה מיידית ללא כל שיקול פוליטי", אומר ארנון המספר כי גם הצבא, גם המשטרה, גם קמ"ט ארכיאולוגיה וגורמי אכיפה אחרים מודעים למציאות החמורה במקום, אך מעדיפים להעלים עין או מציגים טענות של חוסר בכוח אדם לטיפול במתרחש, טענות אותן מגדיר ארנון כתירוצים בלבד. "משום מה לכל קרוואן, צריף או מאחז יש הרבה כוח אדם לאכיפת החוק...", הוא אומר.

כעת, לאחר שנואשו מרשויות האכיפה,בכוונת אנשי חברון לפעול מול אנשי ממשל ולהביא את המתרחש בתל חברון לידיעת הציבור, בעיקר לנוכח חשיבותו הארכיאולוגית היהודית של המקום.

קישורים:
מקור: ערוץ 7
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}