י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'שפעת החזירים' מתפשטת: העולם אובד עצות

בניו יורק התגלו שמונה מקרים של 'שפעת החזירים'. מדי יום מגיעות אלפי טיסות לעיר ויוצאות ממנה, ויכולות להעביר את הנגיף המסוכן לכל רחבי העולם. מקרים נוספים כבר התגלו בקנדה, צרפת וספרד

'שפעת החזירים' מתפשטת: העולם אובד עצות

שפעת החזירים תפסה את העולם לא מוכן. מדינות רבות הצטיידו במלאי של תרופות, הידקו את הפיקוח על ייבוא בשר חזיר ובדקו את חומם של האנשים שהגיעו לשדה התעופה, אולם נכון לעכשיו - איש אינו בטוח מה הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם המשבר.

במקסיקו מתו עד כה מעל 100 איש מהנגיף הקטלני, ובארצות הברית הוכרז מצב חירום לאחר שהתגלו 20 מקרים של שפעת החזירים. ברובע קווינס שבניו יורק אובחנו שמונה תלמידי תיכון כחולים. ראש העיר מייקל בלומברג הכריז על סגירת בית הספר שבו לומדים החולים עד ליום רביעי. בקליפורניה אובחנו שבעה חולים, בטקסס ובקנזס שניים בכל מדינה ובאוהיו אדם אחד.

בבית הלבן כינסו השרה לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, וממלא מקום מנהל המרכז לבקרת מחלות, ד"ר ריצ'רד בסר, מסיבת עיתונאים דחופה וניסו להעביר מסר מרגיע לאומה האמריקנית. לדברי נפוליטש נו, הכרזת מצב החירום תאפשר לממשל להעביר למדינות ולבתי חולים מקומיים את החיסונים ואת הציוד הרפואי הדרוש להתמודדות עם המגפה, אם זו תתפשט.

בכירי מערכת הבריאות בארצות הברית לא היו מודעים להתפרצות השפעת במקסיקו במשך יותר משבוע. המוות הראשון במקסיקו כתוצאה מהשפעת התרחש ב-13 באפריל, אך רק כאשר החלו להפעיל במקסיקו אמצעים חמורים נגד התפשטות המחלה, ולאחר שהממשל הקנדי התריע בפני הסכנה, התעורר הממשל בארצות הברית. בידי הממשל בארצות הברית תוכניות מפורטות להתמודדות בפני התפרצות מגפות. תוכניות אלה הוכנו לאחר החשש מהתקפות אנתרקס במהלך 2001 ו-‭,2002‬ ולאחר התפרצות מגפת הסארס בשנת ‭.2003‬ התוכניות מדגישות את שיפור התקשורת והעברת המידע בין ממשלות ארצות הברית ושכנותיה, אך נראה שבממשל בוושינגטון מישהו נרדם בשמירה.

אתמול (א) הצטרפו מדינות נוספות למעגל השפעת: ניו זילנד מסרה כי 10 תלמידים שהיו בטיול מטעם בית הספר למקסיקו "ככל הנראה" חלו בשפעת החזירים. בצרפת ממתינים לבדיקות של ארבעה אנשים, ובהם שלושה בני משפחה אחת שחזרו ממקסיקו עם סימני המחלה. בספרד מאושפזים שלושה אנשים שחזרו ממקסיקו, בישראל מאושפז אדם אחד, תומר וג'ים, מחשש שלקה בשפעת.

בקנדה זוהו ארבעה חולים, ובמקסיקו, שממנה התפרצה המגפה, ממשיכים לספור את הקורבנות. עד עתה נמנו, כאמור, יותר מ-100 בני אדם שמתו מהמחלה ויותר מ-‭1,300‬ שנבדקו בחשד למחלה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}