י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

המחבל: פיגוע על רקע דתי

לפני כשבועיים לכדו כוחות הבטחון את מוסא טיט, פלסטיני בן 26, תושב חרבת צפא, שהודה בחקירתו בביצוע 'פיגוע הגרזן' בבת עין, בו נרצח הילד שלמה נתיב הי"ד

המחבל אוחז בצוואה שהכין (צילום: מערכת הביטחון)
המחבל אוחז בצוואה שהכין (צילום: מערכת הביטחון)

היום (א) הותר לפרסום: כוחות הביטחון לכדו לפני כשבועיים את מוסא טיט, המחבל שרצח את הילד שלמה נתיב הי"ד, בן ה-13, ב'פיגוע הגרזן' בבת עין לפני כשלושה שבועות. לאחר המעצר הגיעו אנשי כוחות הביטחון לזירת הרצח, יחד עם המחבל ששיחזר את האירוע.

המחבל, מוסא טיט תושב חירבת צפא, בן 26, הודה בחקירתו שביצע את הפיגוע מסיבות דתיות. לדבריו, הוא רצה למות כשהיד. בחקירתו סיפר כי את הגרזן והסכין רכש כשבועיים מראש, הסתיר אותם בוואדי הסמוך לבת עין ובבוקר הפיגוע אסף אותם.

המחבל סיפר כי לאחר שחדר לבת עין, זיהה ילדים ביישוב ותקף אותם בזה אחר זה.

תחילה דקר עם סכין את שלמה נתיב ז"ל, בהמשך תקף באמצעות גרזן את יאיר גמליאל ומשם פנה לתקוף ילד שלישי שהצליח להימלט ממנו.

בשלב זה, לאחר שתושבים ביישוב החלו להיאבק עימו, נמלט המחבל מהזירה לכוון כפרו, חרבת צפא.

בחקירתו סיפר המחבל כי השמיד חלק מהראיות הקושרות אותו לפיגוע וכי לאחר המעשה המשיך בחייו הרגילים מתוך אמונה כי לא ייתפס. הוא כתב כשבוע וחצי לפני הפיגוע צוואה, אותה הסגיר בחקירתו.

לפני המעצר ניסו שני אנשי רשות פלסטינית לעצור בעצמם את המחבל וייתכן שתכננו להבריחו לשטחי איי. אנשי כוחות הביטחון עצרו את שני הרשות, ולאחר מכן, גם את המחבל. לאחר מכן, נעצרו שלושה מאחיו והם נמצאים בחקירת כוחות הביטחון.

כבר לפני כשבוע הגיע מפקד חטיבת עציון לבית המשפחה ודיווח להם על מעצר המחבל שרצח את בנם. הורי הילד הודו למח"ט וביקשו ממנו לנקוט בפעולות הרתעתיות נגד מחבלים ובני משפחותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}