י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"פסילת הרב דרוקמן לא מקובלת עלי"

בראיון לרגל פרישתו מבית הדין, תוקף הגאון רבי שלמה דיכובסקי את ההחלטה - שקיבלה את תמיכת הגרי"ש אלישיב - לפסול את גיורי הרב דרוקמן וקובע: "חוגים בציבור החרדי גורמים לגרים ליפול"

"פסילת הרב דרוקמן לא מקובלת עלי"

בראיון מקיף שהעניק לעיתון 'בשבע', לרגל פרישתו מבית הדין הגדול, אחרי 33 שנה על כס הדיינות, מגבה הגאון רבי שלמה דיכובסקי את הרב חיים דרוקמן, תוקף את ההחלטה - שקיבלה את תמיכתו של הגרי"ש אלישיב - לפסול את בית הדין המגייר בראשו עמד, ותוקף חוגים מסוימים בציבור החרדי הדוחים את הגרים.

וכך אומר הרב דיכובסקי בתשובה לשאלה - אותו פסק דין מפורסם בביה"ד העליון לא רק ביטל את הגיור למפרע, אלא פסל את בית הדין המגייר של הרב דרוקמן:

"כך הם סברו באותו הרכב. אני התבטאתי בכמה מקומות ואמרתי שהדברים לא מקובלים עליי בשום אופן. לגבי פסילת האדם עצמו, אני מכיר אותו מקרוב עשרות שנים, ואני מעריך מאוד את יראת השמיים שלו והרצינות שלו. גם אם שגה בדברים מסוימים, ולא אכנס כרגע לפרטים, זה בוודאי לא מגיע למצב של ביטול גיור".

בהתייחס לנושא זה, הרב דיכובסקי ביקש להעלות בראיון בעיה אחרת, קריטית לא פחות, בנושא הגרים, וכך אמר:

"יש בעיה אחרת. הגרים אחרי הגיור לא פעם נופלים בשמירת המצוות בגלל שהחברה די דוחה אותם. שמעתי את זה לא פעם מגר, שהניסיונות שהיו לו אחרי הגיור היו קשים יותר מהניסיונות שלפני הגיור.

"בחוגים מסוימים זה הרבה יותר בולט, כשלא מקבלים את הילדים שלו לת"ת וכמובן את הבנות לא מקבלים לסמינר, והורים לא מרשים להתחבר לילדים שמא יתקלקלו. הוא דחוי בחברה. זה מצב קשה והוא גורם לגרים ליפול ממש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}