י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ייצוגית נגד אל על: מפרה חוק הספאם כלפי חברי 'הנוסע המתמיד'

התובע טוען כי חברת התעופה שלחה למכשיר הסלולר שלו כמה הודעות טקסט - מבלי לקבל את אישורו. "החברה עוסקת בהטרדה ובהצקה של חברי מועדון הנוסע המתמיד שלה באמצעות שיגור דברי פרסומת"

ייצוגית נגד אל על: מפרה חוק הספאם כלפי חברי 'הנוסע המתמיד'
חברת אל על

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת אל על בסך כ-22.5 מיליון שקל. זאת, בטענה שהיא מפרה את חוק הספאם כלפי חברי מועדון "הנוסע המתמיד".

החוק האוסר משלוחי ספאם (דואר זבל) נכנס לתוקפו ב-1 בדצמבר. התובע, בנימין רובין, שהוא חבר במועדון "הנוסע המתמיד", טוען כי אל על שלחה לו מאותו תאריך כמה הודעות טקסט למכשיר הסלולר מבלי לקבל את אישורו. "החברה עוסקת בהטרדה ובהצקה של חברי מועדון הנוסע המתמיד שלה באמצעות שיגור דברי פרסומת בניגוד להוראות חוק התקשורת", נכתב בתביעה.

לנוכח הצהרתה של אל על כי במועדון "הנוסע המתמיד" חברים מאות אלפים, הוא מעריך את סכום התביעה הייצוגית בסך של 22.5 מיליון שקל (לפי חישוב של 150 אלף חברי קבוצה).

החוק החדש קובע כי שיגור דבר פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען היא אסורה. אחד הסייגים שקובע החוק הוא כי פנייה חד פעמית מטעם המפרסם המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת לא תיחשב הפרה.

רובין לא נתן את הסכמתו המפורשת מראש בכתב לקבלת דברי פרסומת, טוען עורך דינו רם גורודיסקי, ולכן אסור היה לאל על לשלוח את ההודעות. גורודיסקי מדגיש כי ההודעות שנשלחו, הקוראות לחברים במועדון לבצע צ'ק אין באתר החברה או הזמנה לרכוש מכשיר אלקטרוני במהלך הטיסה, אינן בגדר הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת, אלא דבר פרסומת לכל דבר ועניין.

חוק הספאם קובע סייגים נוספים, שגם בהם החברה לא עומדת, טוען התובע. כך למשל, החוק קובע כי המפרסם רשאי לשלוח פרסומת גם אם לא היתה הסכמה, במידה שהלקוח מסר את פרטיו לחברה, היא הודיעה לו שהפרטים ישמשו לפרסומת, נתנה לו הזדמנות להודיע לה שהוא מסרב, ולבסוף - שדבר הפרסומת מתייחס למוצר או שירות מסוג דומה אותו מספקת החברה.

התובע טוען כי גם הסייגים האלה בחוק אינם מסייעים לאל על. זאת, מאחר שגם אם מסר את פרטיו, הרי שהחברה לא הודיעה לו שהפרטים ישמשו לפרסומת ולא נתנה לו הזדמנות להודיע לה על סירובו.

מחברת אל על נמסר ל'כלכליסט': "טרם התקבלה התביעה".

קישורים:
מקור: כלכליסט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}