י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הפלסטינים חיללו שוב את קבר יוסף

גרשון מסיקה, ראש המועצה האיזורית שומרון: "אני קורא לממשלת ישראל לממש את ריבונותה ולהחזיר את היהודים לקבר יוסף, גם לפי הסכמי אוסלו האומללים קבר יוסף הוא בריבונות ישראל"

הפלסטינים חיללו שוב את קבר יוסף

ראש המועצה האיזורית שומרון גרשון מסיקה מספר על ביקורו בקבר שחולל על-ידי הפלסטינים: "קבוצה גדולה התארגנה והגיעה לקבר יוסף, זה מאוד מסמל. השבוע היינו גם בקבר יהושע בן נון וגם פה. חידוש הקשר של עם ישראל לגיבורם ולמנהיגם. אך הזדעזענו לראות שכל השיפוץ שעשינו, של ציון הקבר, יש טביעות נעליים גסות של נעלי חיילים כאלה ובמכוש הם התחילו לשבור את הציון.

"יש שם סימון צלבים, וכתובות בערבית. וחבל מאוד, חבל מאוד עד שהגענו לרמה שברוך השם הקבר היה ראוי לביקור, שוב הושחת הקבר, וחבל. אני קורא לממשלת ישראל לבוא ולהתעשת, כי גם לפי הסכמי אוסלו האומללים קבר יוסף הוא בריבונות של מדינת ישראל. ואני קורא לממשלת ישראל לממש את ריבונותה ולהחזיר את היהודים לקבר יוסף.

"אני חושב שהמצב הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שנה, לפני שנה היו שם ערמות זבל אנשים עשו את צרכיהם שם, היום ברוך השם הקבר יחסית הוא הרבה יותר טוב. רק חבל שלכמה אנשים לא מוצא חן והם חיללו. אבל בסה"כ מצב הקבר הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני שנה.

• האם אתם מנסים לפנות לראשי דת מוסלמים בשכם שיפעלו גם הם בנושא או שאתם לא סומכים עליהם?

"לא סומכים עליהם. מה שהיה בפעם קודמת היה שהרב סיטרוק רבה הראשי של צרפת בא למקום והזדעזע, והוא פנה לנשיא סרקוזי שהפעיל את השפעתו ולפיכך הם שיפצו את זה. אני חושב שאנחנו נפנה עוד פעם לרב סיטרוק בצרפת שיפעיל את השפעתו כדי שישפצו את הקבר מחדש".

*להאזנה לראיון בהרחבה חייגו 0508002424*
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}