י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשמל שומר שבת • חשיפה

ועדת רבנים, עליה נמנים הגר"ש קוק, הגר"א וייס והגר"י זילברשטיין, ישבה עם מנהלי חברת החשמל, לדון בהעברת החברה לאוטמציה מלאה בשבתות. סוף עידן הגנראטורים בשכונות החרדיות?

החשמל יעבור לאוטמציה מלאה. תמונת אילוסטרציה
החשמל יעבור לאוטמציה מלאה. תמונת אילוסטרציה

לפני שנים רבות התעורר ויכוח בין ה'חזון איש' להגרצ"פ פרנק, בנוגע לשימוש בחשמל בשבת. מאז אותו ויכוח, הובאו אלפי טונות של פחם למוקדי יצור החשמל - והציבור החרדי נחלק לשניים:
חלק גדול מהציבור החרדי המשיך להשתמש בחשמל, למרות דעת ה'חזון איש'. הציבור נסמך על פסקים של הגרצ"פ פרנק, ועל כאלו מאוחרים ממנו, שהתירו את השימוש בחשמל בשבת. אך ציבור גדול עבר לשימוש בגנראטורים פרטיים, המספקים חשמל ללא התערבות יד אדם.

בשנים האחרונות נעשו נסיונות בלתי פוסקים מול חברת החשמל, על מנת שהחברה תעבור לתהליך של אוטומציה מלאה, מה שיאפשר את השימוש בחשמל, לפי כל השיטות.

בשבועות האחרונים גובשה ועדת רבנים שתעמוד מול חברת החשמל, בניסיון להעביר את החברה לאוטומציה בשבת. חברי הוועדה הם רבה של רחובות - הגר"ש קוק, ראש ישיבת 'דרכי תורה' וגאב"ד 'דרכי הוראה' - הגר"א וויס, ורבה של רמת אלחנן - הגר"י זילברשטיין.

בפגישה שערכו הרבנים עם ראשי חברת החשמל היום (ג') באשקלון, סוכם כי החברה תביא לידי ועדת הרבנים את האפשרויות השונות, על מנת שאלו יידונו בפני הוועדה. אל הסיור הצטרפו מספר רבנים בינהם הגר"מ גרוס, הגר"מ שפרן והגר"א דביר.

גורם המקורב לוועדה מסר לאתר 'בחדרי חרדים', כי להערכתו ניתן יהיה להגיע להבנות בתוך זמן קצר, וכי הציבור כולו יוכל להשתמש בחשמל בשבת לכל הדעות.

אם אכן יושג ההישג - הגנראטורים הרבים בשכונות החרדיות, יישארו ללא כל תועלת, והדבר יגרום לאובדן פרנסה של עשרות אנשים המטפלים בגנרטוארים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}