י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הכשרות החמיצה

מה מסתתר מאחורי מודעה תמימה על הסרת הכשר ממאפית 'אריאל' הפועלת בצפון? האם יריבות בין הכשרים גרמה להורדת ההכשר? ולמה רבנות חיפה תוציא מכתב הכחשה למודעה של הרב רובין?

הכשרות החמיצה

מלחמה בין גופים המעניקים כשרות מתנהלת, בימים כתיקונם, על אש נמוכה. שכן, לאף אחד אין אינטרס ללבות את המתיחות בין הכשרויות ולהוציא את הכביסה המלולכלכת החוצה. לפיכך, מתנהלות המלחמות בשקט, מתחת לפני השטח.

אולם, יש פעמים בהן פורצת מלחמת כשרות וצפה מעל לפני השטח. זהו המקרה איתו מתמודדת מאפית 'אריאל'. המאפיה, שמספקת מוצרי מאפה לכל אזור הצפון, נהנתה במשך שנים ארוכות מהכשרו של הרב רובין. למאפיה יש מספר זכיינים באזור הצפון, שמוכרים את מוצרי החברה בחנויות שונות.

חוזה של הכשרות של המאפיה נחשב לגדול במושגי מערכת הכשרות, והוא נאמד בסכום של כ-100,000 דולר בשנה. בתקופה האחרונה נקלעה המאפיה לקשיים כלכליים, ומונה לה כונס נכסים.

הכונס, שניסה לייעל את המערכות, ביקש לבחון את התועלת בכשרות של הרב רובין אל מול התוצאות העסקיות, והגיע למסקנה כי מעבר של המאפיה להכשר של בד"ץ 'העדה החרדית', יביא למאפיה לקוחות נוספים.

וכך, בחודשים האחרונים התנהל משא ומתן בין בעלי המאפיה לבין אנשי בד"ץ 'העדה החרדית'. המו"מ התנהל מתחת לאפו של הרב רובין. מנהלי המאפיה לא הודיעו למנהלי הכשרו של הרב רובין כי הם שוקלים לעזוב אותם.

אולם, מספר ימים לפני הפסח גילה הרב רובין כי המאפיה עמה עבד עד כה, מנהלת מו"מ אינטנסיבי מול הבד"ץ של 'העדה החרדית'. הדבר לא נראה, כמובן, בעין יפה במשרדי הרב רובין.

מי שפתח היום את העיתונים היומיים זכה לראות מודעה מטעם מערכת הכשרות של הרב רובין, המכריזה כי נתגלה שמאפיית 'אריאל' אפתה חמץ בעיצומם של ימי הפסח, ולפיכך מוסר ההכשר מהמאפייה באופן מידי.

המודעה. הכשר הרב רובין נגד מאפיית אריאלצילום: המודעה. הכשר הרב רובין נגד מאפיית אריאל
המודעה. הכשר הרב רובין נגד מאפיית אריאל


וכאן, כמו בהרבה סיפורים אחרים, נחלקות הגירסאות לשניים:

גירסת המאפיה ובד"ץ 'העדה החרדית': זכיין קטן של המאפיה פתח את התנורים שבבעלותו בשביעי של פסח, בשעה חמש אחר הצהריים. הדבר נתגלה - והזכיין וחנותו קיבלו את עונשם. כל החמץ נשרף, והחנות קיבלה צו סגירה למספר ימים. בד בבד, נבחנת האפשרות לבטל את הזכיינות לאותה חנות. לדבריהם, המודעה שפרסם בד"ץ רובין נובעת ממלחמת ההכשרים, ואין לה קשר למוצרים הכשרים אותם המאפיה מקפידה לתת ללקוחותיה.

בגירסה זו תומכת גם רבנות חיפה. מחר תפרסם רבנות חיפה מודעה, בה נאמר כי במאפיות 'אריאל' לא נאפה חמץ בימי הפסח. מודעה כזאת היא מכה לאמינות ההכשר של הרב רובין, משום שנראה שאנשיו פעלו, עת פירסמו את המודעה, ממניעים לא טהורים.

בבד"ץ הרב רובין טוענים לעומת זאת, כי אין להחלטה על הסרת ההכשר באופן מיידי כל קשר לכוונה של בעלי המאפייה להחליף את כשרות הרב רובין בכשרות של 'העדה החרדית'. לדבריהם, במאפיה נמצאו ליקויים חמורים, ונוצר חוסר אמון בין בעלי המאפיה למעניקי ההכשר, ולפיכך הוסר ההכשר מהמאפייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}