י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חצי שנת מאסר ו-50 אלף ש"ח למבריח ביצים מבני ברק

מנחם כהן הורשע ב-11 מקרים שונים של הברחת כ-300,000 ביצים משטחי יהודה ושומרון, שהועברו ללא קירור והוחתמו בחותמות מזויפות. הביצים יועדו למכירה בבני-ברק ואלעד

חצי שנת מאסר ו-50 אלף ש"ח למבריח ביצים מבני ברק

בית משפט השלום בתל-אביב גזר עונש חסר-תקדים בחומרתו נגד מנחם כהן, תושב בני ברק כבן 50, בגין ביצוע עבירות רבות הקשורות במסחר בביצים. לדברי בית המשפט, מטרת העונש החמור היא להוות הרתעה הן בפני העבריין עצמו, אשר המשיך וביצע עבירות אלו פעם אחר פעם, גם לאחר שנתפס, והן למען יראו ויראו.

תחילתו של הסיפור בתפיסת הביצים שהבריח האיש על-ידי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות ומפקחי המועצה לענף הלול, אשר אחריהן נחשפה גם הפעלת מכון מיון שאינו מאושר לפעילות, במסגרתו החתים האיש ביצים בחתימות מזויפות.

משרד החקלאות הגיש נגד הנאשם ארבעה כתבי אישום שונים, בגין ביצוע עבירות של הברחת ביצים משטחי יהודה ושומרון לתוך שטח ישראל, הובלתן ללא קירור וללא האישורים הנדרשים, זיוף חותמות ביצים, החתמה במכון מיון שאינו מאושר ושיווק הביצים לציבור הרחב. במעשים אלו הנאשם סיכן את בריאות הציבור באופן חמור והביא למצב שבו עלולות להתפתח מחלות מסוכנות.

על-פי כתבי האישום, נתפס כהן ב-11 מקרים שונים של ביצוע העבירות, במהלכם הבריח כ-300,000 ביצים. הביצים הובלו במשאיות ללא קירור, ללא האישורים הנדרשים, ויועדו למכירה בבני-ברק, אלעד, יפו, תל-אביב ועוד. בחלק מהמקרים ניסה המורשע לשווקן ללא חותמות בכלל ובמקרים חמורים יותר, ניסה לשווקן עם חותמת מזויפת הנושאת את השם "יצחק" או על ידי החתמתן במכון מיון שאינו מורשה לשיווק ביצים.

בעת מתן גזר הדין, אמרה השופטת, כי היא רואה בחומרה רבה את המעשים ואת העובדה שהנאשם חזר לבצע את העבירות פעם אחר פעם כאשר בכל אחת מהפעמים הוא נתפס, והביצים שברשותו הושמדו, הוא נחקר והוגשו נגדו כתבי אישום. לדבריה, הנאשם היה מודע לסיכונים שבביצוע העבירות והמשיך לבצען ממניעים כספיים בלבד, כשהוא מסכן את בריאות הציבור.

השופטת גזרה על כהן עונש מאסר של 24 חודשים, מתוכם 6 חודשים בפועל ו-18 חודשים על תנאי. בנוסף גזרה השופטת קנס בגובה 50,000 שקלים, 7 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים על יתר העבירות בהן הורשע והתחייבות בסך 100,000 שקלים שלא לבצע את העבירות שהורשע בהן שוב.

לדברי משרד החקלאות, בביצים שאינן מוחזקות בתנאים מתאימים עולה הסיכון לתחלואה בחיידק הסלמונלה ועל כן, קיים סיכון לבריאות הציבור. כמו כן, העדר מיון מבוקר ותהליך הוצאת ביצים סדוקות שבורות, כתמי דם ועובש וכן, חוסר שמירה על טמפרטורה אחידה מאפשרים את התפתחות החיידק ומהווים סכנה בריאותית לציבור. בנוסף, ביצים שהוברחו מהשטחים הן ביצים שלא עברו כל פיקוח וטרינרי ולא ניתן לדעת באילו תנאים הוחזקו ואילו מחלות נכנסות עמן לשטחי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}