י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לבייב מכר את קניון רמת-אביב ו'סביונים'

העסקה לפי שווי של 1.74 מיליארד שקל. תזרים המזומנים הצפוי ל'אפריקה ישראל' - כ-800 מיליון שקל. מנכ"ל 'אפריקה':"כבר הרבה זמן לא נעשתה בישראל עסקה בסדר גודל כזה בנדל"ן"

ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

קניון 'רמת אביב' בתל אביב וקניון 'סביונים' ביהוד, שהיו בבעלות ר' לוי לבייב, נמכרו לחברת מליסרון של סמי ויולי עופר. הקניונים נמכרו לפי שווי כולל של 1.74 מיליארד שקל.

קניון רמת אביב, בו מחזיקה אפריקה נכסים ב-73.4%, נמכר לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל ואילו קניון סביונים נמכר תמורת כ-200 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל 'אפריקה ישראל', איזי כהן, בשתי העסקאות התזרים נטו, בניכוי המיסוי, מוערך בכ-800 מיליון שקל.

כהן אמר ל"גלובס" על העסקה: "אני חושב שלבצע עסקה בסדר גודל של כ-1.7 מיליארד שקל בימים קשים כאלה, עם בעיות ומצוקה של אשראי ויכולות פיננסיות, היא מהלך חשוב. אני שמח שאפריקה הביאה את העסקה לסיום ולחתימת ההסכם עם עופר נכסים, וזה מוכיח שאפריקה מבצעת עסקה במחירים מאוד ראויים. בהחלט הכל התאפשר הודות להשבחה האדירה שביצעה אפריקה בשנים האחרונות בנכסים, וזהו נדבך נוסף בתוכנית האסטרטגיה והעבודה של אפריקה להנזיל את תזרים המזומנים ולעמוד בהתחייבויותיה על פי תוכניותיה, כפי שהבטחנו".

כשנשאל מדוע לקח לאפריקה ישראל כל-כך הרבה זמן למצוא קונה, אמר כהן: "זה לא פשוט למכור ב-1.7 מיליארד שקל. אין להרבה גופים יכולת לממן ויכולת לבצע עסקאות ב-1.7 מיליארד שקל בימים אלה. העסקאות דורשות הרבה סידורים פיננסיים וקווי אשראי ויכולות הוניות של החברות, ולכן אין היום הרבה גופים שמסוגלים לעשות עסקה בסדר גודל כזה. כבר הרבה זמן לא נעשתה עסקה בסדר גודל כזה במדינה בתחום הנדל"ן".

עוד אמר כהן: "יש לנו כמה קניונים מאוד גדולים בחו"ל. בנוסף לקניונים שאנחנו מפעילים בצ'כיה, אנחנו פותחים בסוף השנה קניון מאוד גדול בבוקרשט שברומניה, שנקרא קוטרוצ'ן, המשתרע על פני 70 אלף מ"ר, פי שישה או שבעה מקניון רמת אביב, עם 85% תפוסה וחוזים חתומים. בסוף השנה נפתח עוד קניון מאוד יוקרתי במוסקווה שברוסיה, שנקרא Mall of Russia, ששטחו מעל 100 אלף מ"ר".

בבעלות חברת מליסרון שרכשה את שני קניונים יש שני קניונים נוספים: מתחם הקריון, שמשתרע על פני 62 אלף מ"ר בקרית ביאליק, הוא הנכס העיקרי של החברה וכולל שטחי מסחר ומשרדים להשכרה, כשהקניון עצמו משתרע על פני כ-37 אלף מ"ר. קניון רננים שברעננה, משתרע על פני כ-36 אלף מ"ר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}