י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פשקוילים נגד רשת 'יש' ודנקנר

בריכוזי הציבור החרדי פוזרו במהלך מעמדי 'ברכת החמה' פשקווילים נגד רשת 'יש' ונגד בעליה, נוחי דנקנר. האם מדובר בהמשך המאבק להחזרת 'שפע שוק'? בחצרות הרבנים ניטש מאבק • כל הפרטים

רשת 'יש'.
רשת 'יש'.

מאות אלפי היוצאים הבוקר (ערב פסח) למעמדי 'ברכת החמה' בריכוזי הציבור החרדי ברחבי הארץ, נתקלו בפשקוילים התוקפים בצורה קשה את רשת 'יש' ואת בעל השליטה ברשת, נוחי דנקנר. לטענת מפיצי הפשקוויל, דנקנר עומד בראש שורת חברות המחללות שבת באופן שוטף.

כפי הנראה, מאחורי הפשקוויל עומדים גורמים בעלי אינטרס בהצלחת ושיקום רשת 'שפע שוק', שנפגעה קשות מהחרם החרדי שהוכרז עליה לפני שנה, בשל היותה שותפה לחילולי השבת של בעליה דודי ויסמן. לטענת גורמים אלה רבים בציבור החרדי טוענים, כי אם יוצאים בחרם נגד חברות מחללי שבת, מה שונה דין דנקנר שחברותיו מחללות שבת מדין ויסמן.

יצוין, כי הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר הוועדה למען השבת, הגיב בעבר לטענה זו, כי הטענה המרכזית נגד דודי ויסמן הינה שהוא ממשיך ומרחיב את רשת החנויות רומסות השבת בפרהסיה בתל אביב. תומכי 'שפע שוק' טוענים, לעומת זאת, כי כך הם פני הדברים גם בחברותיו של דנקנר, וכי ויסמן רצה לנהל מו"מ שיוביל לסגירת חנויות בשבת.

הצהרותיו של הרב גולדקנופף לאתר 'בחדרי חרדים', אודות החרפת המאבק נגד 'שפע שוק', נתקלו בהכחשות גורפות מבתי הרבנים שאותם התיימר לייצג. מסתבר, שבתוך חצרות הרבנים מתנהל מאבק איתנים בכל הנוגע להתנהלות מול 'שפע שוק'. בראיון שפרסמנו מפי מקור בכיר בבית הגרי"ש אלישיב - שהוסר לאחר בקשות של המקור, בעקבות לחצים כבדים שהופעלו עליו - הוכחשו דבריו של גולדקנופף.

הרב גולדקנופף לאתר 'בחדרי חרדים': "לא יחבטו בנו עם העקרונות שלנו"

כזכור, הגראי"ל שטיינמן התיר לאברכים לקחת תלושים של רשת 'שפע שוק', ולא תמך במאבק החריף שמנוהל נגד הרשת בחודשים האחרונים. גם הגרי"ש אלישיב לא הסכים להתבטא באופן פומבי בנושא ואף אישר לישראל קלרמן להתמנות כמנכ"ל הרשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}