י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עושים 'סדר' בטוח

זכוכית משוריינת, בטון נגד רכבי תופת, מאבטחים ישראלים ושוטרים מהיחידה המיוחדת • כך נערכים בבתי חב"ד לאירוח אלפי המטיילים בליל הסדר, בעקבות הפיגוע בבית חב"ד במומביי

הכנות לליל סדר ציבורי בבית חב"ד
הכנות לליל סדר ציבורי בבית חב"ד


בעקבות הפיגוע בבית חב"ד במומביי שבהודו, בבתי חב"ד המארחים ישראלים, לא לוקחים סיכון. בבית חב"ד בתאילנד, למשל, החליטו להשקיע חצי מיליון דולר בשריון המבנים, לקראת ארוחות ליל הסדר ההמוניות, בהם צפויים לקחת חלק אלפי מטיילים ישראלים. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

הפיגוע הרצחני המחיש את הצורך במערך אבטחה טוב יותר לבתי חב"ד הפרוסים ברחבי העולם, ואשר מהווים מוקד משיכה למטיילים רבים.

הנהלת בית חב"ד בתאילנד החליטה לשפר את מערך האבטחה בארבעת בתי חב"ד הפרוסים במדינה, בצ'אנג-מאי בצפון תאילנד, בבירה בנגקוק ובאיי הנופש הפופולריים - קוסמוי ופוקט שבדרום המדינה.

בבית חב"ד בבנגקוק הוחלפו קירות הזכוכית בקירות מבטון מיוחד, ודלת הזכוכית תוחלף בדלת מזכוכית משוריינת, כל זאת במטרה ליצור כניסה מאובטחת שתמנע מפגעים בתוך הבניין. בנוסף, הוספו פתחי מילוט, שודרג מערך המצלמות ההיקפי והוצבו קוביות בטון ‭")‬בטונדות‭("‬ בכניסה לבניין, כדי למנוע פריצה של רכב תופת למקום. בכניסה לבניין מוצב גם מאבטח ישראלי, יחד עם שוטר מהיחידה המיוחדת של המשטרה התאילנדית, ובליל הסדר יתוגבר מערך האבטחה בעשרות שוטרים נוספים.

"הפיגוע בהודו העלה את המודעות לנושא הביטחון והאבטחה‭,"‬ מסביר הרב נחמיה וילהלם, מנהל בית חב"ד בבנגקוק ל'מעריב', "והמטרה היא לשלב את הפתיחות של בית חב"ד והבטיחות של המטיילים שמגיעים לכאן‭."‬

הרב וילהלם, שזה יהיה לו הסדר ה־14 שהוא חוגג בבנגקוק, מספר כי השנה צפויים להגיע לסדרי הפסח ברחבי תאילנד יותר מ־‭4,000‬ ישראלים, וכי השנה יש גידול של קרוב ל־50 אחוז במספר הנרשמים לארוחת ליל הסדר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}