י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חריגה אנושית

תושבים ברחוב רוז'ין בביתר עלית נדהמו לגלות: מול בתיהם הוקם מבנה מפלצתי, עם חריגות בניה אדירות. התושבים מאשימים: "הזהירו אותנו - מי שיתלונן לא יקבלו את ילדיו למוסדות"

הבנין ברחוב רוז'ין. חריגה גדולה ונזק לתושבים
הבנין ברחוב רוז'ין. חריגה גדולה ונזק לתושבים

לפני מספר שנים החלו לבנות ברחוב רוז'ין שבביתר עלית בניין גדול ממדים. התושבים שביקשו לברר למה ישמש הבניין, קיבלו תשובה: בית הכנסת. (ההקצאה הייתה לבית הכנסת של רב העיר, הרב טופיק, אך הוא חתם על כתב ויתור והבניין יצא מבעלותו).

משביקשו התושבים לראות את תוכניות הבניין, הם קיבלו לידיהם ממהנדס העיר את תוכנית התב"ע, וראו שהבניין לא אמור להפריע להם בחייהם הסדירים. גודלו היה נראה סביר, והשימושים להם נועד הבניין לא נראו חריגים לדיירי הרחוב.

לאחר תחילת הבנייה, הבחינו התושבים כי הבניין גדול בהרבה מאשר בתוכניות המקוריות, וכי החריגות הינן בסדר גודל, לדעת השכנים, שמוריד את ערך הדירות בעשרות אחוזים.

קבוצה מתושבי האזור התאגדה ופנתה לעירייה, כדי שזו תעצור את הבנייה הבלתי חוקית. במערכת אתר 'בחדרי חרדים' מתועדת תכתובת בין התושבים לעירייה בשנים האחרונות, המעידה כי התושבים פנו עשרות פעמים בפקסים וטלפונים אל העירייה, על מנת שזו תעצור את החריגה המדוברת.

לאורך כל התקופה הייתה תגובת העירייה: העניין בטיפול.

אולם משראו התושבים שתנופת הבנייה ממשיכה, פנו חלקם לעירייה ואיימו כי יפנו לרשויות מחוץ לעיר. אותם תושבים סיפרו לאתר 'בחדרי חרדים': "גורמים בעירייה איימו עלינו, כי אם נפנה לרשויות החוק, יוציאו את ילדינו מה'חדרים', ולא יקבלו את הבנות לבתי הספר. יתירה מזאת, ועדת האיכלוס לא תאפשר את המשך המגורים של האנשים הגרים בשכירות.

"לאורך כל התקופה הבטיחה העירייה שהם יעצרו את הבנייה, אך בימים האחרונים חיברה העירייה את הבניין למים, למרות שהחיבור למים מנוגד לחוק".

התושבים מוסיפים, כי באם היה מדובר בבית-כנסת היו מתעלים מעל עצמם, ומתעלמים מהנזק הרב שנגרם להם. אך לתדהמתם התברר, כי הבניין מיועד לאולם שמחות ולמכולת. ועל כך הם שואלים: האם ערך דירותינו צריך לרדת בגלל עסקיו של פלוני? לפחות היינו מפסידים לדבר שבקדושה.

התושבים, שנואשו מהסחבת, פנו לאתר 'בחדרי חרדים' על מנת שנטפל בנושא.

בתגובה להאשמות החריפות, אומרים בעירייה: "למחלקת הנדסה הגיעו תלונות. הן נבדקו והוצא צו הפסקת עבודה. המחלקה תפעל בעניין כפי שהיא נוהגת בכל חריגת בניה בעיר". לגבי הטענות על איומים מצד גורמים בעירייה על מי שיתלונן, הגיבה העירייה: "באם תהיו יותר ספציפים, נוכל להגיב".

מובן שלא יכלנו לחשוף את שמות המתלוננים מחמת שיבולע להם, והעוול בעינו עומד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}