י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ואיפה המים שלנו?

תושבי שכונת 'חפציבה' בבית שמש סובלים מזה זמן רב ממצוקת מים בשכונתם. לאחר הסבל שעברו עם פשיטת הרגל של הקבלן, מבקשים תושבי השכונה: "תנו לנו מים לפסח. אנחנו לא יכולים יותר"

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול. יסדר את המים?
ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול. יסדר את המים?


האישה מעברו השני של קו הטלפון נשמעה היסטרית: אתם חייבים לעזור לנו. אין לנו מים. אני לא יודעת מה לעשות, ערב פסח עכשיו. אני לא יכולה לנקות, לשטוף, להתקלח, לבשל. אני פשוט תקועה.

לאחר שנרגעה קצת, הסבירה את דבריה: בפרויקט 'חפציבה' שבבית שמש באו התושבים לעיי חורבות. כזכור, הקבלן פשט את הרגל, והשאיר את הפרויקט באמצע הבניה, ואת מאות הקונים תלויים בין שמים לארץ. לאחר שהתאוששו מההלם, נכנסו התושבים לדירות, והעירייה ביצעה את עבודות הפיתוח שכללו, בין היתר, מדרכות, תאורה וחשמל.

התושבים נכנסו לדירות, וקיוו שמעכשיו הכל יתנהל כשורה. אז הם חשבו. לפני ארבעה חודשים החלו התושבים להרגיש ירידה דרסטית בלחץ המים. בזמנים של לחץ, כמו ערב שבת, קלח מהברזים זרזיף דק של מים, מה שהותיר את התושבים חסרי אונים.

הדיירים המסויטים פנו לעירייה ושם שמעו: העניין בטיפול. הסירו דאגה מליבכם.

אך הזמן עבר, והבעיה רק החריפה. בחודשים האחרונים הגיעו לפרויקט עוד עשרות תושבים, מה שכמובן החליש עוד יותר את לחץ המים. לעיתים, המים לא זרמו כלל.

בשבוע האחרון, המצב יצא מכלל שליטה. המים פסקו מלזרום. דווקא בתקופה הכה קריטית של ערב פסח תושבי השכונה נתקלו בברזים דוממים.

מספר תושבים שיצרו קשר עם המערכת, סיפרו על מצב אבסורדי: בערב שבת באמצע הבישולים והמקלחות - פסקו המים מלזרום. התושבים הסובלים נשארו ללא מענה.

בעיריית בית שמש מוליכים את התושבים בלך ושוב. מטילים את האשמה מאחד לשני, ופתרון לא נראה באופק. תושב השכונה מספר, כי במוצאי פסח מקיים ראש העיר חגיגת מימונה גדולה לכל התושבים, והוא מביע את פליאתו: כיצד ייתכן שישנם תושבים ללא מים, ותושבים אחרים חוגגים בחגיגות מימונה ראוותניות.

לטענת התושבים, כל הפניות לא נענו ביחס הולם, ועל כן לצערם הם נאלצים לפנות לתקשורת, על מנת שזו תציג את בעייתם.

אתר 'בחדרי חרדים' מבטיח להמשיך ולעקוב אחר המתרחש במקום, ומקווה להציג תוצאות חיוביות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}